194478
۰۸ بهمن ۱۳۹۷
دبیر جشنواره کودک‌آنلاین:

ارسال هزار و ۱۲۰ ایده و اثر به جشنواره کودک آنلاین

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین با بیان اینکه هدف جشنواره کودک آنلاین اصلاح روند زیست‌بوم کودک و نوجوان است، از ارسال هزار و ۱۲۰ ایده و اثر به این جشنواره خبر داد و گفت: برگزیدگان اواخر بهمن‌ماه، معرفی می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ،سیدجمال هادیان طبایی ‌زواره، دبیر جشنواره کودک‌آنلاین با اشاره به اینکه امروز یکی از دغدغه‌های والدین استفاده بی‎رویه کودکان و نوجوانان از فضای مجازی است، گفت: گاهی کودکان و نوجوانان بی‌مهابا از فضای مجازی استفاده می‌کنند و این موضوع به تهدیدی برای آن‌ها تبدیل شده است؛ بنابراین وزارت ارتباطات در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌های فراوان کشور از ایده‌های محتوا‌محور با موضوع کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حمایت کند.

وی افزود: برای تبدیل تهدید‌های فضای مجازی به فرصت، نخستین دوره جشنواره تولید و گسترش محتوای تصویری دیجیتال برای کودکان و نوجوانان با عنوان کودک‌آنلاین کلید خورد و ما تلاش می‌کنیم نهاد‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها، تولیدکنندگان محتوا و کارآفرینان حوزه فضای مجازی و اپراتور‌های تلفن همراه و عرضه‌کنندگان اینترنت را در این رویداد بزرگ فرهنگی هنری با خود همراه کنیم.
اصلاح روند زیست‌بوم کودک و نوجوان در فضای مجازی
دبیر جشنواره کودک‌آنلاین ادامه داد: برگزاری این جشنواره باعث جلب‌توجه افکار عمومی به موضوع استفاده صحیح کودکان و نوجوانان از فضای مجازی می‌شود و فرصت تبادل نظر میان کارشناسان درباره جزئیات و نحوه استفاده از محتوا‌های تصویری در فضای مجازی و زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند.
هادیان با بیان اینکه این جشنواره انگیزه سرمایه‌گذاران در صنایع مجاور را برای تولید محتوای تصویری برای کودکان و نوجوانان مضاعف و بستر‌های موجود در این حوزه را به دیگران معرفی می‌کند، اظهار کرد: هدف جشنواره کودک آنلاین، اصلاح روند زیست‌بوم کودک و نوجوان است که شامل خود کودکان و نوجوانان، پدر و مادر، معلمان، تولیدکنندگان محتوا و سکو‌های پخش و توزیع است و تلاش می‌کند این زیست‌بوم اصلاح شود و سایرین نیز تشویق شوند و محتوا تولید کنند.
وظیفه وزارت ارتباطات تولید محتوا نیست
وی با بیان اینکه وظیفه وزارت ارتباطات تولید محتوا نیست و به این عرصه نیز ورود نمی‌‌کند، از جزئیات آثار ارسالی به جشنواره خبر داد و به ایکنا؛ گفت: هزار و ۱۲۰ ایده به دبیرخانه جشنواره رسیده است که هیئت انتخاب فیلم کوتاه و ایده به صورت متفاوت شامل گروه‌های هفت‌نفری انتخاب شدند. هم‌اکنون ایده‌ها و فیلم‌ها در اختیار هیئت داوران قرار گرفته و تا اواخر بهمن‌ماه، این ایده‌ها و فیلم‌های منتخب اعلام می‌شوند و جوایزشان را دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: بعد از تقدیر از برگزیدگان کار اصلی ما شروع می‌شود و برنامه ما هدایت این ایده‌ها به سمت ساخت است. همچنین مرحله بعدی در اختیار گذاشتن مربی هنری، مربی تجاری و فراهم آوردن امکانات و بودجه برای تولید نمونه است. بعد از نمونه‌سازی، طرح‌ها به نظرسنجی مردم و داوری گذاشته شده و پخش می‌شود تا به آن‌ها برای تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی در این حوزه کمک کنیم. همچنین سیم‌کارت کودک و محتوای کودک، جزئی از اکوسیستم و زیست‌بوم کودک است و همه این‌ها در کنار یکدیگر اکوسیستم را تشکیل می‌دهند.
منبع: ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار