194441
۰۸ بهمن ۱۳۹۷
شهردار تهران:

داشتن نوجوان کارتن خواب در شأن کشور نیست

شهردار تهران گفت: نوجوانان این مرز و بوم باید در دانشگاه و مدرسه باشند نه اینکه کارتن خواب و مصرف کننده مواد. داشتن حتی یک نوجوان کارتن خواب در شأن این کشور و مردمش نیست.

به گزارش کودک پرس ، پیروز حناچی، که به همراه علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، از مرکز سرای نور جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها، اولین مرکز نگهداری پسران نوجوان رها یافته از اعتیاد و کارتن‌خواب بازدید می کرد، این سخنان را بیان کرد و افزود: همه با هم تلاش کنیم افرادی که به هر دلیلی کارتن خواب هستند، به زندگی برگردند.

شهردار تهران گفت: شاید باورش سخت باشد که فکر کنیم که نوجوان و کودک کارتن خواب وجود داشته باشد اما واقعیت این است که پایتخت متاسفانه شاهد حضور این افراد است. نوجوان هایی که به هر دلیلی وارد جریان اعتیاد و کارتن خوابی شده اند.
وی افزود: درمان و نگهداری از نوجوان هایی که جامعه و خانواده آنها را به سمت کارتن خوابی و اعتیاد برده است می تواند به راحتی زندگی و آینده آنها را زیر و رو کند. چرا که وقتی پای صحبت تک تک شان می نشینی متوجه می شوی که در زمان کارتن خوابی و اعتیادشان هیچ زندگی خوبی برای خودشان متصور نبودند.

شهردار پایتخت ادامه داد: موسساتی که در این حوزه فعالیت می کنند، کار بسیار بزرگی انجام می دهند. چرا که با سعی و تلاش و برنامه های خوبی که برایشان دارند زندگی این نوجوان ها را مانند زندگی افراد عادی می کنند.
حناچی تاکید کرد: باید از تجربه موسساتی مردمی که در این زمینه فعالیت می کنند استفاده کنیم تا بتوانیم در حوزه درمان و نگهداری و شیوه رفتار با افراد کارتن خواب بهتر عمل کنیم.

شهردار تهران افزود: استفاده از سرمایه‌های اجتماعی اصل مهمی است و بین زمانی که مردم برای انجام یک کار در کنارمان می ایستند یا در مقابلمان هستند، تفاوت زیادی است. مشخص است ای نوع موسسات محل امنی برای نوجوان‌های کارتن خواب است و چه خوب می شود که پایتخت برای تمام نوجوانان جای امنی باشد.

وی افزود: نتیجه کار این نوع موسسه ها نشان داده که با شیوه های که آنها اجرا می کنند، می توان فرد کارتن خواب را به زندگی بازگرداند و مسیر زندگی اش را تغییر داد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار