194413
۰۸ بهمن ۱۳۹۷

پوشش۲۲۷ هزارکودک درطرح یک وعده غذای گرم

در سال جاری بیش از ۲۲۷ هزار کودک ۳ تا ۶ سال از یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای و محروم برخوردار شدند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان بهزیستی در راستای بهبود تغذیه کودکان ۳ تا ۶ سال در مناطق روستایی و حاشیه شهر یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک ارائه کرده است که این طرح در سال ۹۳ با رشد منفی ۵، ۱۵۷ هزار و ۷۷ نفر را پوشش داده بود در حالی که در سال ۹۶، یک وعده غذای گرم میان ۲۲۵ هزار و ۷۵۶ کودک با سرانه روزانه دو هزار تومان اجرایی شد.

با توجه به اعلام وضعیت هشدار سوءتغذیه در ۷ استان کشور (ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان) تمامی کودکان روستامهدها و مناطق حاشیه نشین ۱۰۰ درصد از طرح یک وعده غذای گرم در مهدها برخوردار شدند.

براساس اعلام سازمان بهزیستی پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد کودکان تحت پوشش این طرح به ۲۲۷ هزار و ۲۷۳ نفر برسد به طوری که تحقق تعداد نشان دهنده رشد ۴۵ درصدی پوشش طرح نسبت به سال ۹۳ بوده است.

 

همچنین یکی دیگر از طرح هایی که سازمان بهزیستی آن را اجرایی می کند سیاست گذاری و راهبری امور سالمندان است به طوری که با پیگیری های صورت گرفته در سال ۹۶، سند ملی سالمندان به تصویب رسید و مورد تأیید رئیس جمهور قرار گرفت.

براساس این سند، ساماندهی و بهبود روش زندگی و ارتقاء کیفیت آن و همچنین ایجاد رضایت زندگی در سالمندان از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی در دستور کار قرار گرفت.

همچنین تخصیص و توسعه بنیاد فرزانگان از دیگر اقداماتی است که برای بهبود زندگی سالمندان انجام شده است به طوری که در حال حاضر ۲۸ موسسه  در ۲۷ استان کشور تأسیس شده که این بنیادها تاکنون به بیش از ۷۳ هزار و ۱۱۰ نفر از سالمندان، خدمات فرهنگی، آموزشی، رفاهی، تفریحی، ورزشی و هنری ارائه کرده اند.

 

همچنین برای اولین بار ردیف بودجه ای با اعتبار یک میلیارد تومان نیز جهت توسعه و تقویت بنیادهای فرزانگان در سراسر کشور اختصاص یافته است.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار