194398
۰۸ بهمن ۱۳۹۷

تجلیل ‌از نویسنده حوزه کودک و نوجوان در آئین «چهل قلم»

در آئین «چهل قلم» از حسین فتاحی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان کشورمان که صاحب آثاری نظیر؛ عشق سال‌های جنگ، پسران جزیره و آتش در خرمن است، تقدیر شد.

به گزارش کودک پرس ، در آئین «چهل قلم» که روز ۷ بهمن‌ماه با حضور رؤیا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین، سرهنگ علی طاهری، فرمانده پایگاه بسیج، حمیدرضا سبحانی‌نژاد، نویسنده مجرب استان و جمعی از اهالی قلم، شاعران، منتقدان ادبی، نویسندگان و کتابداران و کتاب‌خوانان در تالار حافظ حوزه هنری قزوین برگزار شد، از حسین فتاحی نویسندهٔ مجرب و متعهد کشورمان که صاحب آثاری نظیر؛ عشق سال‌های جنگ، پسران جزیره و آتش در خرمن است، تقدیر شد.
رؤیا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های استان در این نشست صمیمانه گفت: نقش ادبیات و شعر در زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها، آیین و اعتقادات اصیل اسلامی ایرانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، نقشی بی‌بدیلی است.

وی ضمن اشاره به آثار ارزشمند حسین فتاحی، اظهار کرد: این نویسنده توانمند، چهل سال از عمر گران‌بهای خود را در خدمت اندیشه و ادبیات و تاریخ این مرزوبوم استفاده کرده که قابل‌ تقدیر و بزرگداشت است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: فتاحی ۲۰۰ عنوان کتاب در کارنامه‌اش دارد و در سه حوزهٔ تألیف، ترجمه و بازنویسی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و نخستین داستان خود را در هفته‌نامهٔ کیهان بچه‌ها سال ۱۳۵۸ منتشر کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های قزوین برگزاری نشست‌های چهل قلم را اقدامی ارزشمند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید و معرفی افراد فرهیخته کشور به عموم مردم عنوان کرد و اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در این زمینه قابل‌ تقدیر دانست.
هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین نیز ضمن ابراز خشنودی از برگزاری آیین چهل قلم و حضور فتاحی در قزوین، تصریح کرد: عدد ۴۰ در حقیقت نماد پختگی، کمال و رشد است و این امر که امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نویسنده‌ای که چهل سال از عمر خویش را درراه ادبیات و فرهنگ این کشور صرف کرده در استان ما هم‌زمان‌شده، باید به فال نیک گرفته شود.

سبحانی‌نژاد، نویسنده و شاعر و نمایشنامه‌نویس مجرب استان نیز در این جلسه گفت: در آثار فتاحی، حب به وطن، سادگی و بی‌تکلفی موج می‌زند که همین امر مطالعهٔ آثار این نویسنده را برای عموم مخاطبان جذاب و دل‌نشین ساخته است.
در ادامه حسین فتاحی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این آیین، گفت: داستان‌ها و قصه‌ها در حقیقت نقشی مهم و تأثیرگذار در افزایش بصیرت، آگاهی و آرامش و صبوری در افراد جامعه دارند.

فتاحی افزود: قصه و داستان‌های هر سرزمین بیان‌کنندهٔ آداب‌ورسوم و ارزش‌ها و اعتقادات مردم آن سرزمین هستند و در این راستا بامطالعهٔ کتاب‌های هر کشور و دیدن فیلم‌های آن، شناختی عمیق نسبت به مردم و احوال آن جامعه به دست می‌آید.
وی تأکید کرد: با توجه به مطالب مذکور و رقابتی جدی که امروزه در عرصهٔ ارائه خوراک‌های فکری در جهان وجود دارد، شایسته است هرچه بیشتر به نویسندگان و نشر کتاب‌های جذاب و مفید، توجه شود زیرا در این رقابت‌ها، تنها مطالبی که از جذابیت جادویی برخوردار باشند، برنده هستند.

فتاحی در پایان گفت: اگر داستان مذهبی نوشته‌ام، هدفم تنها تبلیغ دین نیست، بلکه تبلیغ انسانیت و فطرت آدم‌ها هم بوده است.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از حسین فتاحی تقدیر صورت گرفت و کتابخانه‌های علامه رفیعی و امام خمینی(ره) قزوین با حضور این نویسنده و مسئولان و مدیران حاضر در جلسه مورد بازدید قرار گرفت.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار