194320
۰۷ بهمن ۱۳۹۷

کارگاه آموزشی و توانمندسازی مربیان مهدکودک و پیش دبستانی شهرستان شهرضا برگزار گردید

کارگاه آموزشی وتوانمندسازی و دوره آموزشی روش تربیت دینی کودک ویژه مربیان مهدکودک و پیش دبستانی شهرستان شهرضا با حضور حجه الاسلام جعفری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان و جمعی از مربیان مهدکودک وپیش دبستانی شهرستان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا برگزار گردید.

به گزارش کودک پرس ، در ابتدای این جلسه حجه الاسلام جعفری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ضمن خیرمقدم به مربیان ارجمند به نقش کارساز و بی بدیل این فرهیختگان در ساختن شخصیت آینده سازان میهن اشاره کرد و ازآنان خواست به فرمایش امام صادق (علیه السلام) تلاش کنند با عمل، آنان را به خوبی دعوت کنند.

در ادامه حجه الاسلام دهقانی از اساتید تخصصی نماز در رابطه با روش تربیت دینی دانش آموزان مطالبی را بیان نمود. وی همچنین افزود فرمودند مربی باید با رفتار خوب و اخلاق حسنه و اخلاص و حسن ظن و مماشات و نفوذ از دریچه نیاز و الگو دهی وجهل زدائی و تغافل و تکریم دانش آموزان را به دین و نماز جذب کند.

حجت الاسلام دهقانی با تأکید بر تبیین مباحث اعتقادی با اخلاق خوش افزود که مباحث اعتقادی را با مثالهای ساده به دانش آموزان یاد بدهیم. وی همچنین با اشاره به تأثیر گذار بودن تبلیغ عملی افزود باید خودمان جنبه الگویی داشته باشیم که دانش آموزان آنچه را که عمل کنیم یاد می گیرند.

 

لازم به ذکر است ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در میان مدیران و مربیان پیش دبستانی، ارتقاء دانش و بینش مدیران و مربیان پیش دبستانی نسبت به معارف نماز ( شیوه های انس کودکان با نماز)، ارتقاء توانمندی و مهارت عملی مربیان پیش دبستانی به منظور انتقال صحیح مفاهیم نماز به کودکان از اهداف برگزاری این طرح می باشد.

این دوره آموزشی به مدّت ۱۶ ساعت می باشد که در آن مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی شهرستان مهارت ها و آموزش های لازم را پیرامون آموزش احکام عملی نماز، نماز و خانواده، آثار و برکات نماز، مهارت ها و شیوه های دعوت به نماز و نقش مربیان در تربیت دینی و نماز را فرا می گیرند.

 

این دوره آموزشی به همت ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا استان اصفهان و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش شهرضا برگزار گردید.

 

 

 

 

منبع: ستاد اقامه نماز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار