194311
۰۷ بهمن ۱۳۹۷
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد؛

آغاز طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در جنوب شرق کشور/۸۰۰ هزار کودک واکسینه می‌شوند

طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در جنوب شرق کشور آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مرحله نخست طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال، در جنوب شرق کشور آغاز شد.

وی در مراسم آغاز شروع طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در بندرعباس افزود: پیش بینی می‌شود بیش از طرح ۸۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال دراجرای این طرح واکسینه شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به دلیل همجواری ایران با کشور‌های افغانستان و پاکستان و خطر بازگشت ابتلا به بیماری فلج اطفال از این کشور‌ها به منطقه جنوب شرقی کشور، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ نوبت با فاصله یک ماهه در این منطقه انجام می‌شود.

 

گویا افزود: واکسن‌های مصرفی در این طرح تولید داخل است و در تامین واکسن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ نوبت با فاصله یک ماهه در جنوب شرق کشوربه صورت مراجعه خانه به خانه انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: نوبت نخست طرح  واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه جنوب شرقی کشور از امروز به مدت ۴ روز و نوبت دوم آن نیز چهارم تا هفتم اسفندماه اجرا خواهد شد.

 

گویا گفت:برای ساکنین مناطق شمالی کشور نیز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال انجام می‌شود.

وی گفت:آخرین مورد بیماری فلج اطفال در ایران در سال ۱۳۷۹ بود و طی ۱۸ سال گذشته به دلیل اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع هیچ موردی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود:با توجه به هم جواری ایران با دو کشورپاکستان و افغانستان که بیماری فلج اطفال هنوز در آن‌ها شیوع دارد و تردد‌های زیاد توابع این کشور‌ها به ایران، در هر زمان خطر ورود مجدد بیماری به کشور وجود دارد.

داوودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت:پیش بینی می‌شود ۲۱۰ هزار کودک هرمزگانی در این طرح واکسینه شوند.

 

وی افزود: سه هزار و ۷۵۰ نفر در قالب گروه‌های دونفره دراجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در استان مشارکت دارند و هزار و ۳۲۰ داوطلب سلامت دراجرای این طرح همکاری می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر خانواده‌ها هنگام مراجعه ماموران طرح واکسن در خانه حضور نداشتند، می‌توانند به مراکز جامع سلامت مراجعه و قطره فلج اطفال دریافت کنند.

داوودی افزود: برای حفظ مسایل امنیتی خانواده‌ها به داشتن کارت شناسایی ماموران بهداشت مجری این طرح دقت کنند.

مراکز و خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به عنوان مجری این طرح هستند.

 

خانواده‌ها برای دریافت قطره فلج اطفال  برای کودکان زیر پنج سال می‌توانند به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز سلامت نیز مراجعه کنند.

این طرح مشمول همه کودکان متولد دوم بهمن ۹۲به بعد می شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار