194304
۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران در آئین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

۹۵ درصد کتابخانه‌های عمومی استان تهران بخش کودک دارد

علی نیکنام، در آئین نخستین دوره جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی، با تاکید بر این نکته که تقویت جریان قصه‌گویی با مشارکت کتابداران یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، گفت: بیش از ۹۵ درصد کتابخانه‌های عمومی استان تهران دارای بخش کودک است و ۳۳ هزار نفر عضو از این بخش استفاده می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، نخستین دوره جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران صبح شنبه‌ ۶بهمن ماه با حضور علی نیکنام؛ مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران و مهدی آشتیانی؛ مدیر کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه عمومی «محقق حلی» برگزار شد.

بخش کودک کتابخانه‌های تهران 33هزارنفر عضو دارد
نیکنام با اشاره به توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ایجاد بخش ویژه کودک و قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: قصه‌گویی یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی است و از چند سال پیش که ایجاد بخش کودک مورد توجه قرار گرفته شاهد استقبال کتابداران از برگزاری برنامه‌های قصه‌‌گویی هستیم.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد کتابخانه‌های عمومی استان تهران دارای بخش کودک است و ۳۳ هزار نفر عضو از این بخش استفاده می‌کنند. انواع قصه‌گویی قرآنی، مثنوی و شاهنامه در کتابخانه‌های عمومی از سوی کتابداران روایت می‌شود.

نیکنام با تاکید بر توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مقوله قصه‌گویی گفت: با توجه به رویکرد نهاد‌ کتابخانه‌های عمومی کشور برای تقویت بخش کودک و قصه‌گویی، کارگاه‌های مهارت‌آموزی قصه‌گویی ویژه کتابداران را برنامه‌ریزی کرد.

برگزاری 760 برنامه قصه‌گویی طی یک ماه گذشته در کتابخانه‌های عمومی استان تهران
مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران بیان کرد: ۷۶۰ برنامه قصه‌گویی طی ماه گذشته در کتابخانه‌های عمومی برگزار شده است. برگزاری نخستین دوره جشنواره قصه‌گویی نیز با حضور و استقبال برترین کتابداران قصه‌گو طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

نیکنام ادامه داد: نخستین مرحله جشنواره با حضور ۱۶۸ نفر از کتابداران برگزار شد و‌ از این تعداد ۳۶ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند. هیات داوران در نهایت ۶ کتابدار برتر قصه‌گو را به‌عنوان برگزیده معرفی می‌کنند. ایجاد نشاط بین کتابداران و ارزیابی توانمندی آن‌ها از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی همچنین از خرید یک میلیارد و 200میلیون تومان کتاب برای تجهیز بخش کودک کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار