194301
۰۷ بهمن ۱۳۹۷

۳۰ هزار کودک زیر ۵ سال خاش علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: افزون بر ۳۰ هزار کودک زیر ۵ سال از مجموع ۳۹ هزار و ۶۰۶ خانوار ساکن در این شهرستان در طرح تکمیلی ایمنی در مقابل بیماری فلج اطفال که از شنبه آغاز شد واکسینه می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر رضا کرد افزود: در راستای اجرای طرح تکمیلی ایمنی در مقابل بیماری فلج اطفال علاوه بر نیروهای بهداشتی در قالب 200 تیم عملیاتی که از امروز به مدت چهار روز به درب منازل مردم مراجعه می کنند، همکاران این شبکه در مراکز جامع خدمات سلامت نیز به فرزندان مردم خدمات ارائه می دهند.
وی اظهار داشت: این طرح از امروز با حضور فرماندار شروع شد و تا 9 بهمن ادامه دارد و مرحله دوم آن نیز از 6 تا 9 اسفندماه امسال اجرا می شود.
رئیس مرکز بهداشت خاش نیز گفت: براساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت و مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای به حداقل رساندن خطر ورود ویروس و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال (پولیو) ضروریست عملیات ایمن سازی فلج اطفال در دو نوبت (6 تا 9بهمن ماه و 4تا 9 اسفند ماه) و به صورت خانه به خانه اجرا شود.

علی نقی زاده اظهار داشت: در 18سال اخیر هیچ موردی از فلج اطفال در این شهرستان گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان و همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان حفظ و ارتقای سطح پوشش ایمن سازی فلج اطفال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه بیماری ها به افزایش آگاهی ها، برنامه ریزی و حساسیت پرسنل شبکه بهداشت و درمان در اجرای طرح و نیز همکاری مردم وابسته است چرا که کشورهای عاری از این بیماری با کمی غفلت با طغیان های بزرگی مواجه شدند.
حمیدالدین یوسفی فرماندار شهرستان خاش هم با اشاره به اینکه از دستاوردهای مهم نظام اسلامی ارتقای شاخص های سلامت و خدمات رسانی در حوزه های بهداشت و درمان و مقابله با انواع بیماری ها است از تلاشهای فعالان عرصه سلامت تقدیر کرد.

 

شهرستان خاش به سبب همسایگی با کشور پاکستان مورد تهدید جدی بیماری فلج اطفال است لذا طرح واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله در 2 مرحله با هدف ریشه کنی این بیماری به صورت خانه به خانه انجام می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار