194120
۰۶ بهمن ۱۳۹۷

بهره‌مندی ۱۰۸ کودک تحت حمایت کمیته امداد از خدمات سوءتغذیه در آبپخش

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آبپخش از خدمات‌رسانی به کودکان زیر ۵ سال که دچار سوءتغذیه و کم‌وزنی می‌باشند از محل اعتبارات درمانی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رمضان غلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مربوط به سوء تغذیه ، کمبود مواد غذایی لازم برای سوخت رسانی بدن به شمار می رود که این بیماری در همه کشورهای جهان با نمودهای گوناگون نظیر لاغری و کم وزنی یا چاقی، پرخوری و کم خوری دیده می شود.

رئیس کمیته امداد  امام خمینی آبپخش افزود: باید توجه نمود که سوء تغذیه موجب بروز بیماریها و اختلال‌هایی در سیستم ایمنی و گوارش بدن می شود.

غلامی در ادامه بیان داشت: یکی از محورهای زیر بنایی در نهاد مقدس امداد توجه ویژه به این کودکان و تامین مایحتاج ضروری آنان در جهت رشد و تغذیه و بازیافت سلامت جسمی آنان می‌باشد، بدین لحاظ با تعریف بسته‌های حمایتی در قالب تهیه مواد غذایی نقدی و لوازم بهداشتی و عقد قراردادهای لازم با مراکز معتبر از طریق شارژ کارت‌های مخصوص  افراد مشمول طرح می‌باشند که بعضا بصورت یک ماهه و بعضا دو ماهه  انجام می پذیرد.

رئیس کمیته امداد  امام خمینی آبپخش گفت: از آنجائیکه تفاهماتی در این راستا فی مابین این نهاد و شبکه بهداشت و جود داشته که گروه‌های هدف که از بضاعت مالی ضعیفی برخوردار بوده و دچار این عارضه گردیده پس از انجام آزمایشات متعدد و حصول اطمینان به این نهاد معرفی که پس از انجام تحقیقات میدانی و تشخیص نیازمندی و تامین اعتبار نسبت به حمایت از این عزیزان اقدام خواهد نمود.

غلامی در پایان یادآور شد : بحمدالله با برنامه ریزی بعمل آمده تا کنون تعداد  108 نفر کودک حاءز شرایط  لازم  توانسته اند از این ظریفیت بهره مند و در 10 ماهه سال جاری مبلغ 85 میلیون تومان در این زمینه هزینه گردیده است

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار