194025
۰۴ بهمن ۱۳۹۷

درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی نوزادان/ به کودک زیر ۶ ماه آبمیوه ندهید

یک متخصص اطفال گفت: نوزادان زیر ۶ ماه فقط باید از شیرمادر و شیرخشک استفاده کنند و نباید شیر مادر را با آب و آبمیوه جایگزین کرد.

به گزارش کودک پرس ، علی محتشمی متخصص اطفال درباره درمان سرماخوردگی کودکان، اظهار کرد: زمانی که کودکتان سرما می‌خورد از انواع دارو‌های سرماخوردگی، ضدسرفه‌ها و ضداحتقان استفاده می‌کنید، اما باید بدانید مصرف این قبیل دارو‌ها در نوزادان زیر ۲ سال زندگی آن‌ها را تهدید کرده و خطر مرگ را به همراه خواهد داشته باشد.

این متخصص اطفال بیان کرد: بهترین درمان برای سرماخوردگی نوزادان و کودکان نوپا روش‌های خانگی است؛ اگر نوزادتان دچار آبریزش بینی، سرفه و تب است از قطره‌های سالین  یا آب نمک استفاده کنید؛ زمانی که بینی نوزاد چسبنده و یا دچار آبریزش بینی شده است تنفس، خواب و خوراک او دچار مشکل خواهد شد.

 

برای رفع چسبناکی بینی نوزاد باید چه کار کرد؟

محتشمی با اشاره به اینکه برای رفع چسبناکی بینی نوزاد باید از قطره سالین استفاده کرد، گفت: پاک کردن موکوس بینی در فاصله زمانی کم، بسیار مهم است؛ روزی ۲ الی سه بار با قطره‌های سالین موکوس بینی نوزاد را پاک کنید؛ برای درمان سرماخوردگی نوزاد نوپا به او مایعات فراوان بدهید.

وی با بیان اینکه مصرف مایعات زیاد از چسبناک شدن موکوس بینی جلوگیری می‌کند، تشریح کرد: مصرف مایعات باعث می‌شود تنفس نوزاد آسان‌تر شود؛ انواع نوشیدنی آب، آب میوه طبیعی و شیر خوب است و مایعات گرم مثل سوپ مرغ به او بدهید که موجب بهبود گلو درد نوزاد می‌شود.

 

به کودک زیر ۶ ماه آبمیوه ندهید

این متخصص اطفال ادامه داد: در نوزادان زیر ۶ ماه فقط از شیرمادر و شیرخشک استفاده کنید و آبمیوه و آب به او ندهید؛ مقدار کمی عسل در درمان سرماخوردگی کودک موثر است، تاثیر مصرف عسل در کودکان حتی بیشتر از دارو‌های ضدسرفه است؛ نصف قاشق چایخوری عسل طبیعی را در یک قاشق غذاخوری آب جوشیده خنک شده حل کرده و پیش از خواب به کودکان بالای یک‌سال بدهید.

 

محتشمی با اشاره به اینکه مصرف عسل در نوزادان زیر یک‌سال ممنوع است، یادآوری کرد: هنگامی که کودک سرماخورده است بالشت بلندتر یا از ۲ بالشت زیر سر کودک استفاده کنید تا تنفس او آسانتر شود، برای کودکان زیر ۲ سال یک بالشت زیر تشک قرار دهید، همچنین می‌توانید برای درمان سرماخوردگی کودک از دستگاه بخور استفاده کنید چرا که یک دستگاه بخور سرد به تنفس راحتر نوزاد کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار