موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
193978
۰۳ بهمن ۱۳۹۷
سیدپرویز فتاح اعلام کرد؛

زندگی ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم/ واریز ۲۲۰ هزارتومان مستمری برای کودکان فقیر

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: از ۳۴۰ هزار دانش‌آموز، ۱۱۰ هزار نفر آنها در مناطق محروم هستند که این افراد هم بسته آموزشی دریافت می‌کنند و هم در طول سال حمایت‌های مختلف می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، پرویز فتاح در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق محروم گفت: در کمیته امداد ۳۴۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم که فقط ۲۱۵ نفر از این افراد اعلام کرده‌اند که به مدرسه نمی روند یعنی کمتر از یک درصد و مشخص می‌شود که مشکل در خارج از امداد است.

وی ادامه داد: درست است که در کمیته امداد، سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهیم اما دانش‌آموزان نیز هدف مهمی برای ما هستند که یا یتیم یا محسنین هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: به طور متوسط هر ماه ۲۲۰ هزار تومان به حساب این کودکان از سوی حامیان واریز می‌شود که البته ممکن است این مبلغ در استانی مانند سیستان و بلوچستان، کمتر و یا در استان دیگر، بیشتر باشد.

فتاح با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها امسال در دو مرحله برگزار شد، گفت: با همکاری آموزش و پرورش، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پول جمع‌آوری شد که تمامی آن به دانش‌آموزان محروم و نیازمند اختصاص داده شد.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: از ۳۴۰ هزار دانش‌آموز،۱۱۰ هزار نفر آنها در مناطق محروم هستند که این افراد هم بسته آموزشی دریافت می‌کنند و هم در اواسط سال حمایت‌هایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: باید مشکل اصلی کودکان بازمانده از تحصیل ریشه‌یابی شود که در برخی از مواقع، مشکل فرهنگی است، نه مادی.

فتاح اظهار داشت: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که هر مقداری که سهم ما باشد را پرداخت کنیم و برای حل مشکل کودکان بازمانده از تحصیل اقدام کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: اینکه منتظر سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار باشیم، زمانبر است بنابراین می‌توانیم در همین جلسه با تقسیم کار، این مشکل را خودمان برطرف کنیم و ما در کمیته امداد حاضر هستیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ خوابگاه شبانه‌روزی داریم که صد درصد با درآمد مردمی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: اکثر این خوابگاه‌ها در مناطق محروم هستند و ما حاضریم اگر امکان استفاده از این خوابگاه‌ها برای کودکان محروم باشد، آنها را توسعه دهیم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار