193957
۰۳ بهمن ۱۳۹۷

جشنواره سازه‌های کاغذی در کانون برگزار شد

دومین جشنواره سازه‌های بزرگ کاغذی و کلاه‌های اُریگامی به همت موسسه سرزمین کاغذوتا و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، این جشنواره روز ۲۷ دی ۱۳۹۷ با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان به این هنر از شهرهای مختلف کشور در فضایی غیر رقابتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش موسسه سرزمین کاغذوتا (روشنا اُریگامی) نماینده انحصاری انجمن اُریگامی ژاپن در ایران با هدف ایجاد بستری مناسب برای فعالیت علاقه‌مندان به هنر کاغذوتا این جشنواره را برپا کرده است که امسال دومین دوره آن برگزار شد.

به تعبیر برگزارکنندگان، اُریگامی فعالیتی است که حال افراد – چه سازنده و چه بیننده – را خوب می‌کند اما به نظر می‌سد در سال‌های دهه ۵۰ و ۶۰ به این هنر بیشتر به چشم یک بازی کودکانه نگاه می‌شده است تا یک فعالیت تخصصی، بر همین اساس در این جشنواره تلاش شده تا با دعوت و حضور متخصصان این رشته، این نگاه تغییر کند.

در همین حال در این دوره از جشنواره کاغذهایی با ابعاد یک متر در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت تا در مدت زمان سه ساعت آزادانه هر آن‌چه را که دوست دارند با آن بسازند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد از طریق فراخوان عمومی از سراسر کشور دعوت شده بودند و ورود با کلاه‌های اُریگامی نیز یکی از شرط‌های حضور در این دوره از جشنواره سازه‌های بزرگ کاغذی اعلام شده بود.

دومین جشنواره سازه‌های بزرگ کاغذی و کلاه‌های اُریگامی روز ۲۷ دی ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار