1939
۳۰ مرداد ۱۳۹۵

بازنشر آثار جهانی تصویرگران ایرانی

آثار جهانی بهمن دادخواه، علی‌اکبر صادقی، بهرام خائف و نیکزاد نجومی باز نشر شد و بار دیگر به کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمد.

به گزارش کودک پرس     به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به تازگی ۹ عنوان از آثار جهانی کانون که پیش از این موفق به دریافت جایزه از جشنواره‌های معتبر تصویرگری شده‌اند به انتشارمجدد رسیده‌اند.

«سیبو و سار کوچولو» نوشته‌ جواد مجابی و تصویرگری بهمن دادخواه، «پهلوان پهلوانان» نوشته‌ی نادر ابراهیمی و «سفرهای سندباد» نوشته‌ محمدعلی سپانلو هر دو به تصویرگری علی‌اکبر صادقی، «کتاب توکا» نوشته‌ عباس یمینی‌شریف و تصویرگری بهرام خائف، «کی از همه پر زورتره» نوشته‌ م. آزاد و تصویرگری نیکزاد نجومی از آثار شناخته شده‌ ادبیات کودک پس از ویرایش در اختیار کودکان نسل امروز قرار گرفته‌اند؛ این آثار که توسط هنرمندان نامی کشور به تصویر کشیده شده‌اند در دوره‌های مختلف جشنواره‌ی بولونیا و نوما توانسته‌اند جوایزی را کسب کنند.

براساس این گزارش، انتشارات کانون به تازگی برخی از آثار فاخر خود را پس از بررسی متن و تصویر به انتشار مجدد رسانده است. در این انتخاب آشنایی مخاطبان با ادبیات کشور، ترویج فرهنگ و هنر بومی وآشنایی با ادبیات مطرح جهانی مدنظر بوده است. در همین راستا ۹ عنوان کتاب نیز که بازتابی از ادبیات و هنر کشور بوده‌اند مورد توجه قرار گرفته‌اند.

«یک حرف و دوحرف» نوشته‌ م.آزاد و با تصویرگری محمدرضا دادگر؛ «فلزها» بر اساس طرحی از بهراد امین سلماسی، «پلنگ سیاه» نوشته‌ی سرور پوریا و به تصویرگری بهزاد غریب‌پور، «آهوی گردن دراز» نوشته‌ جمشید سپاهی و به تصویرگری یوتا آذرگین دیگر آثاری هستند که در طی سالیان گذشته در بخش متن و تصویر مورد توجه منتقدان و مخاطبان بوده‌اند.

انتشارات کانون این ۹ اثر را که از دو نسل از تصویرگران و نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان است تحت عنوان طرحی با نام «پنجاه سال مهر و همگامی با کودکان و نوجوانان» به انتشار رسانده است. مخاطبان کودک، دانشجویان و پژوهش‌گران از هم اکنون می‌توانند این کتاب‌ها را از کتاب‌فروشی‌های کانون در سراسر کشور تهیه کنند.

 

 

 

منبع:     مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار