193769
۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان:

سه‌هزار و ۸۵۰ کودک تنگستانی با واکسن فلج اطفال واکسینه می‌شوند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: سه‌هزار و ۸۵۰ کودک تنگستانی با واکسن فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، عادل مقدس اظهار داشت: سه‌هزار و 850 کودک تنگستانی متولد سال‌های ۹۵ به بعد، با دریافت واکسن فلج اطفال و تکمیل مراحل واکسیناسیون در برابر فلج‌اطفال ، نسبت به این بیماری به طور کامل واکسینه خواهند شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بیان کرد: ضروری است خانواده‌های نامبرده از ابتدای بهمن‌ماه سال‌جاری،  با همراه داشتن کارت واکسیناسیون کودک خود به خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت ، برای دریافت واکسن تزریقی فلج اطفال مراجعه نمایند.

 

وی تصریح کرد: همجواری ایران با دو کشور افغانستان و پاکستان که بیشترین آمار ابتلا به فلج اطفال را دارا هستند، ضرورت واکسیناسیون در برابر این بیماری را افزایش می‌دهد که تلاش‌ نهادهای مسئول در این رابطه برای جلوگیری از بروز این بیماری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از ابتلای گروه‌های پرخطر مانند افاغنه و عشایر و همچنین هموطنان بلوچ ، با توجه به‌هم مرزبودن با کشور پاکستان و افغانستان، در دو نوبت و در ماه‌های بهمن و اسفند واکسن فلج اطفال خوراکی به این گروه‌ها تلقیح خواهد شد.

عادل مقدس زمان تلقیح واکسن فلج اطفال به افاغنه، عشایر و سایر گروه‌های پرخطر را ۶ تا ۹ بهمن‌ماه در نوبت اول و ۴ تا ۷ اسفندماه در نوبت دوم اعلام کرد و گفت: واکسیناسیون این افراد توسط بهورزان و مراقبین سلامت به صورت سیاری و مراجعه به درب منزل و یا در صورت امکان به وسیله فراخوان صورت خواهد گرفت.

 

مقدس خاطرنشان کرد: سال‌هاست به‌وسیله واکسیناسیون بسیاری از بیماری‌ها در کشور ریشه‌کن شده است و یا در مرحله حذف قرار دارد که از این موضوع می توان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نام برد.

 

 

 

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار