موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
193749
۰۲ بهمن ۱۳۹۷

آموزش زبان دوم از چه سنی انجام شود؟

متخصص روانشناسی کودک و نوجوان، گفت: امروزه در کنار یادگیری زبان مادری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین، آموزش یکی از زبان‌های رایج دیگر از جمله زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی به کودکشان است.

به گزارش کودک پرس ، مختار ویسانی متخصص روانشناسی کودک و نوجوان اظهار کرد: به صورت غیررسمی از همان بدو تولد و به صورت رسمی از چهار سالگی به بعد، می‌توان به کودک، زبان غیر از زبان مادری یاد داد.

وی تصریح کرد: غیررسمی به این معنی است که از همان بدو تولد، می‌توان برای کودک، فیلم، کارتن، شعر و قصه‌هایی به زبان دوم که جذابیت داشته باشد از تلویزیون پخش کرد و کودک می‌تواند آن‌ها را یاد بگیرد.

متخصص روانشناسی کودک و نوجوان در کردستان، بیان کرد:، اما اگر به صورت رسمی در یک آموزشگاه بخواهیم به کودکان زبان دوم را یاد بدهیم باید در مرحله اول کودک به زبان مادری کاملا تسلط داشته باشد یعنی از سن چهار سالگی به بعد می‌توان زبان دوم را به کودک آموزش داد.

ویسانی افزود: کودکانی که زیر سن ۱۰ سالگی زبان دوم را یاد می‌گیرند شانس بیشتری برای صحبت کردن همانند مردمان بومی آن زبان خواهند داشت.

 

وی در پایان یادآور شد: بررسی‌های بیشتر در مورد یادگیری زبان در سنین پایین نشان داده کودک نه تنها با یادگیری زبان، برخورد اجتماعی‌اش تقویت می‌شود و در ارتباط با دیگر بچه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، بلکه این مسئله می‌تواند باعث پیشرفت عملکرد کلی کودک در بقیه دروس در مدرسه نیز باشد

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار