موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
193603
۰۱ بهمن ۱۳۹۷
گیتی خامنه:

کودکان امروز اشباع شده‌اند/ کار رسانه دشوار شده است

مجری باسابقه برنامه‌های کودک در تلویزیون گفت: بچه‌های امروزی از دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها اشباع شده‌اند، بنابراین کار رسانه خیلی دشوارتر از قبل است، ‌چون رقبای قدری دارد.

به گزارش کودک پرس ، از سال ۱۳۵۸ تا اواسط دهه ۷۰  مجری برنامه کودک بود،‌ یعنی درست در روزهای کودکی دهه شصتی ها که پدران و مادران جوان امروز هستند، «گیتی خامنه» ۱۵ سال در صدا و سیما کار  کرد. او یکی از مجریان محبوب برنامه های کودک بوده و هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. او که مدت ها در کالیفرنیای شمالی به کودکان هنر و زبان فارسی می آموخته است ، در پاسخ به این پرسش که تصور می کنید امروز تلویزیون چقدر در ساخت برنامه های کودک به ویژه در شبکه تخصصی کودک چقدر موفق عمل کرده است؟ گفت: جنس برنامه ها در گذشته متفاوت بود چون جنس نیازمندی ها هم آن زمان متفاوت بود، جنس زندگی بچه ها و دیدگاه ها هم متفاوت بود. بنابراین آنچه که امروز ارائه می شود  هم قاعدتا اگر در راستای نیازمندی های واقعی بچه ها باشد موفق خواهد بود.

وی افزود:اگر احتمالا بر اساس فرضیه های از پیش تعریف شده بدون اینکه امتحان کنند و بدون اینکه کاملا به این نتیجه برسند که نیازمندی های کودکان چیست قاعدتا پاسخی که می گیرند پاسخ مطلوبی نخواهد بود. به طور کلی راجع به برنامه ها صحبت می کنم. در مجموع  هیچ حرکتی را نمی شود کاملا موفق  یا کاملا غیر موفق نامید ، در زمان قدیم هم همینطور بود، برنامه هائی بودند که موفق تر عمل می کردند و مخاطبان بیشتری داشتند ،‌ اما آنچه که مشخص است این است که  اگر برنامه سازان طبق نیازمندی های کودکان ،‌همراه با آگاهی و تجربه برنامه سازی کنند قطعا نتیجه خوبی خواهند گرفت.

 

خامنه همچنین در پاسخ به این پرسش که تصور می کنید کودکان امروزی چقدر با کودکان قدیم به ویژه کودکان دهه شصت متفاوت هستند، گفت: نمی توان منکر تفاوت کودکان امروز و کودکان دیروز شد،‌ کودکان امروزی دنیایشان متفاوت است و دنیای دیگری دارند، دنیای بچه های امروز پر از تنوع و دیدنی و شنیدنی است،‌ بچه های امروزی از دیدنی ها و شنیدنی ها اشباع شده اند، بنابراین کار رسانه خیلی دشوارتر است، ‌چون رقبای قدری دارد. ‌اگر احتمالا آن زمان بچه ها تنها یک وسیله برای سرگرمی و البته کسب آگاهی داشتند، ‌امروز انتخاب های فراوانی دارند، اگر بخواهیم در این عرصه موفق عمل کنیم  می بایستی خیلی آگاهانه و خیلی تخصصی عمل کنیم، وگرنه رقبا موفق خواهند شد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار