193314
۲۹ دی ۱۳۹۷

جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی گیلان پایان یافت

مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی با حضور بهرام شاه‌محمدلو و سایر چهره‌های فرهنگی و فعالان حوزه کودک و نوجوان در بندرانزلی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی، با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، چهر‌ه‌های فرهنگی و فعالان حوزه کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد.

سرپرست داوران قصه‌گویی جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی در این مراسم اظهار داشت: قصه و قصه‌گویی در حوزه تعلیم و تربیت از پرکاربردترین آموزه‌های پرورشی به شمار می‌رود و همه خردسالان از روایت‌های شیرین قصه‌گویان توانمند لذت می‌برند.

رضا سیف‌پور با اشاره به اینکه خردسالان از طریق قصه و داستان‌ها می‌توانند شخصیت‌های موردعلاقه خود را بشناسند افزود: شناختن شخصیت‌های مورد علاقه و بالارفتن درک خردسالان موجب می‌شود تا آنان بتوانند مسئولیت‌های مختلف را در آینده پذیرا باشند و آینده‌ای امیدبخش ترسیم کنند.

 

وی به داستان‌خوانی خردسالان اشاره کرد و گفت: خردسالان با دارا بودن پشتوانه غنی به راحتی می‌توانند متمایز با نیازها و علایق خویش حکایات و داستا‌ن‌ها را بشنوند و این مساله در بالارفتن میزان مطالعه و کتاب‌خوانی کودکان و خردسالان در آینده تأثیرگذار است.

سرپرست داوران قصه‌گویی با ابراز تشکر از نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان گیلان افزود: امیدواریم این جریان فرهنگی همچنان ادامه داشته باشد و به یک جریان پیوسته فرهنگی با عنوان کتاب و کتاب‌خوانی تبدیل شود.

رضا سیف‌پور با بیان برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار گفت: مطالعه و بررسی دقیق منابع موجود به منظور انتخاب قصه و داستان‌ها متناسب با نیاز و علاقه مخاطب، تلاش برای کسب مهارت‌های نوین در حوزه قصه‌گویی، توجه دقیق طراحی متن نیز از شاخصه‌ها و برنامه‌های اثربخش هستند.

 

وی به بالابودن سطح رقابت‌ها بین قصه‌گویان در مراسم جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: هیئت داوران با توجه به بالابودن سطح رقابت‌ بین قصه‌گویان در این جشنواره تصمیم به افزایش تعداد انتخابی برگزیدگان قصه‌گویی گرفتند.

یکی از قصه‌گویان محبوب دهه 60 نیز در این مراسم اظهار داشت: بنده در سال 52 فارغ‌التحصیل شدم و همیشه به آموزش و تدریس نیز علاقه‌مند بوده‌ام و معتقدم که امروز نحوه قصه‌‌گویی را باید کوتا‌ه‌، مناسب‌تر و با کیفیت‌تر کنیم بنابراین کیفیت و محتوای قصه بسیار اهمیت دارد.

بهرام شاه‌محمدلو ملقب به آقای حکایتی با اشاره به اینکه هرچه کیفیت محتوای قصه و داستان‌ها بیشتر باشد خردسالان نیز بیشتر تأثیر می‌گیرند ابراز داشت: نشاط و شادمانی‌های حقیقی با توجه به مشکلات پیش‌آمده در کشور بسیار کاهش یافته است.

 

وی افزود: امروز درست پیاده کردن قواعد و اصول زندگی باعث بهتر شدن وضع فعلی می‌شود و یکی از نکات منفی ما در این کشور پایین بودن درصد کتاب‌خوانی است که باید بتوان با استفاده از راهکار‌های مختلف ارتباط ادبیات و قصه و دیگر شاخصه‌ها را برای بچه‌ها در سنین پایین بازگو کرد.

شاه‌ محمدلو خاطرنشان کرد: باید بتوانیم ساعات مختلف قصه‌گویی در کتابخانه‌ها، کارگاه‌ها، مدارس و حتی کارخانه‌ها تعیین کنیم و برای قصه‌گویی به روز باشیم و این برنامه‌ها دارای اثرات عظیم و تأثیرگذار در فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کشور است.

 

به گزارش تسنیم، اسامی برگزیدگان مسابقه قصه‌گویی در این جشنواره، میثم محمدی از استان قزوین، مریم مهرآیین از استان گیلان، اکرم فتحی از استان مازندران، رضا فعال از مازندران، ندا کریمی از گیلان، فاطمه نصیر و الهام متین از گلستان بودند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار