193283
۲۹ دی ۱۳۹۷
معاون استاندار بوشهر:

کمپین مقابله با کودک‌آزاری و کودک‌همسری در استان بوشهر ایجاد شود

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر خواستار ایجاد کمپین مقابله با کودک‌آزاری و کودک‌همسری از طریق فضای مجازی شد.

به گزارش کودک پرس ، مجید خورشیدی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه تخصص کودک و نوجوان استان بوشهر با تأکید بر لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های غیردولتی و همچنین همکاری خانواده‌هاست.

وی با قدردانی از احساس مسئولیت سازمان‌های غیردولتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: از دعتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری انتظار می رود یک سمن را مشخصاً برای کودک همسری و ازدواج در سنین پایین انتخاب کند تا با کار تخصصی و پژوهشی در این مسیر ورود کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر تصریح کرد: بدون تردید کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی، موجبات کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی می‌شود و امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها شاهد ثبات خانواده‌ها و کمتر شدن هنجارهای اجتماعی باشیم.

خورشیدی خواستار ورود دادگستری به موضوع ازدواج در سنین پایین شد و گفت: ازدواج در سنین پایین موجب اتفاق‌های ناگوار تری در آینده می‌شود و از دادگستری استان می‌خواهیم در این مورد انقباضی عمل کرده و اجازه ندهند چنین ازدواج‌هایی رسمیت پیدا کنند.

وی خواستار استفاده از فضای مجازی رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی شد و ابراز داشت: بدون تردید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است و باید از نقش فضای مجازی و رسانه‌ها نهایت استفاده را ببریم.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه با کارهای خلاقانه در فضای مجازی می‌توان اثرگذاری بالایی در این عرصه داشت افزود: ایجاد کمپین مقابله با کودک آزاری و کودک همسری از طریق فضای مجازی یک راهکار موثر است و از سازمان‌های غیردولتی انتظار می‌رود در این راستا خلاقانه‌تر اقدام کنند.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار