موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
193106
۲۶ دی ۱۳۹۷

ترجمه آثار نازل غربی آینده فکری و فرهنگی کشور را به مخاطره می‌اندازد

نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: ترجمه آثار نازل غربی و پمپاژ عقاید، تصاویر و آرمان‌شهرهای نظام غرب در ذهن و افکار کودکان، آینده فرهنگی و فکری کشور را در چالش و مخاطره خواهد انداخت.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری احمدی در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان اظهار داشت: برای اصلاح جامعه باید به سراغ کودکان و نوجوانان رفت. برای اینکه اصلاح جامعه به نتایج مثبتی در دوره کوتاه‌مدت داشته و تأثیرات عمیقی نیز بر جامعه بگذارد راهی جز رفتن به سراغ کودکان و نوجوانان نیست.

نویسنده کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد: تأکید روایات اسلامی بر تأثیر آداب تربیت در دوره کودکی نشان از اهمیت این دوره از زندگی انسان است، تأثیراتی که انسان در دوره کودکی می‌پذیرد برای همیشه در وجود فرد باقی می‌ماند.

حیدری احمدی با انتقاد از توجه اندک حوزه، آموزش و پرورش و رسانه بر تربیت کودکان اضافه کرد: متأسفانه‌های ارگان‌های یادشده اهمیت بسیار کمی به مسئله تربیت کودکان دارند، تعداد ناشرانی نیز که در زمینه کودک به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند بسیار اندک بوده و اغلب ناشران حوزه کودک در مبحث ترجمه آثار غربی و آثار تکراری فعال هستند.

وی تأکید کرد: در طول 9 ماهی که کودکان در مدرسه مشغول تحصیل هستند ارتباط بسیار اندکی به روحانیت و آن‌ها وجود دارد، بسیاری از سؤالاتی که در فضای مجازی در ذهن کودکان پمپاژ می‌شود به دلیل عدم ارتباط مستمر با جامعه روحانیت بی‌پاسخ می‌ماند.

نویسنده کتاب کودک و نوجوان تصریح کرد: حقیقت این است کتاب‌های دینی مدارس و هدیه‌های آسمانی دانش آموزان پاسخگوی تمام سؤالات و ابهامات کودکان و نوجوانان نبوده و هرروز نیز بر دامنه شبهات و سؤالات دینی دانش آموزان افزوده می‌شود.

حیدری احمدی اضافه کرد: کلاس دینی مدارس کلاسی محدود با سمت و سویی محدود بوده که به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند به شبهات و سؤالات کودکان پاسخ دهد، در شرایط فعلی باید حوزه و رسانه  توجه ویژه نسبت به مسئله کودک داشته باشد.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در مسئله تربیت کودک، خاطرنشان کرد: شایسته است حوزه‌های علمیه یکی از مخاطبان خود در مسائل معرفتی، عقلی و دینی را به کودکان اختصاص داده و کتاب‌هایی برای پاسخگویی و رفع شبهه از کودکان و نوجوانان تدوین کنند.

نویسنده کتاب کودک و نوجوان ابراز کرد: مجموعه‌های تبلیغی باید مخاطب کودک را نیز در برنامه‌های خود قرار دهند، برگزاری نمایشگاه کتاب کودک در قم بدون تعامل نهادهای متولی مانند آموزش پرورش خروجی نخواهد داشت، آموزش پرورش حاضر نیست مقدمات حضور دانش آموزان در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان قم را فراهم کند.

حیدری احمدی تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های استانی مخاطب کودک و نوجوان را به رسمیت نشناخته و بهایی به آن نمی‌دهند، اگر در دوران کودکی با کودکان همراه نباشیم نمی‌توانیم در دوران جوانی انتظار داشته باشیم که آن‌ها با ما همراهی کنند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار