موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
193014
۲۶ دی ۱۳۹۷
گفت‌وگو با معاون صدا؛

رادیو می‌خواهد با کودکان دوست باشد

معاون صدا گفت: سعی می‌کنیم سبد شنیداری کودک را در حوزه صدا کامل کنیم؛ به دلیل اینکه سهم صدا و شنیدن را در اوقات فراغت کودکان نداشته‌ایم.

به گزارش کودک پرس ، حمید شاه‌آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا پایگاه جامع کودک ایران صدا با وجود تعدد کانال‌ها و سایت‌های فضای مجازی مخاطبی خواهد داشت، بیان کرد: پایگاه جامع کودک ایران صدا علاوه بر سایت، نرم‌افزاری هم دارد که همه خانواده‌ها می‌توانند در موبایل خود نصب کنند. ایران صدا روزی یک میلیون و دویست هزار نصب دارد و تعداد آن رو به افزایش است.

او ادامه داد: استفاده از صدا و بهره بیشتر از ذخیره صدای کشور، مستلزم استفاده از حوزه فضای مجازی و اینترنت است. ما همچنان رادیو اف‌ام و برنامه‌های کودک محور که در زمان‌های مختلف پخش می‌شوند را داریم. همچنین کارگروهی تشکیل دادیم که این برنامه‌ها افزایش پیدا کند. اما در کنار آن باید بدانیم که کودک ما امروز خواه یا ناخواه وقت خود را با موبایل و تلویزیون می‌گذراند؛ البته استفاده از موبایل و تلویزیون در جای خود و به اندازه، خوب است. ما سهم صدا و شنیدن را در اوقات فراغت فرزندان نداشتیم؛ بنابراین سعی می‌کنیم سبد شنیداری کودک را در حوزه صدا کامل کنیم و قطعا کودکان می‌توانند از این حوزه استفاده کنند.

 

معاون صدا با اشاره به برنامه‌های کودک رادیو اظهار کرد: ما همه‌ی برنامه‌های کودک خود را همچنان داریم؛ البته ممکن است افت و خیزی داشته باشند. ۹ برنامه کودک روی آنتن است و داستان‌های گذشته هم روی کار می‌آید. اما اصولا ماموریت کارگروه کودک این است که ظرفیت شبکه‌ها را برای ایجاد تولیدات کودک بسیج کند. خوشبختانه شورای سیاستگذاری کودک در رادیو با حضور چهره‌ها تشکیل شد و بعد به کارگروه اجرایی رسیدیم. این کارگروه کارها را بررسی کرده و امیدواریم که سهم تولیدات خود را افزایش دهیم؛ بخصوص در حال حاضر که کتاب گویای کودک داریم که همه این موارد ظرفیت اختصاصی برای کودکان است.

شاه‌آبادی در پایان درباره وضعیت رادیو گردشگری که قرار بود چندی پیش افتتاح شود، گفت: ایجاد رادیو گردشگری مستلزم جدیت سازمان گردشگری است. اگر به وعده‌های خود عمل کنند شاهد رادیو گردشگری خواهیم بود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار