192977
۲۶ دی ۱۳۹۷
بازداشت متهم اصلی عامل کودک آزاری

دلجویی شهردار کرمان از کودکان گل فروش

شهردار کرمان از کودکان گل فروش افغان که با بدرفتاری یکی از کارکنان شرکت‌های پیمانکاری شهرداری کرمان مواجه شده بودند، دلجویی کرد.

به گزارش کودک پرس ، سید مهران عالم زاده که ساعتی پس از انتشار ویدئوی بدرفتاری با این کودکان ، دستور رسیدگی فوری به موضوع و اخراج فرد متخلف را صادر کرد ، شنبه شب کودکان و خانواده های آنان را به شهرداری کرمان دعوت کرد.

وی بعد از جویا شدن حال کودکان افغانستانی و کسب اطلاع از وضع زندگی خانوادگی و تحصیلی آنها دستور داد به وضع آنها تا حد ممکن رسیدگی شود.

شهردار کرمان همچنین با ابراز برائت از رفتار زشت یکی از کارکنان شرکت های پیمانکاری شهرداری کرمان گفت: هیچ کس در هیچ موقعیت شغلی و تحت هیچ بهانه ای حق ندارد کرامت انسان ها را نادیده بگیرد با آنها بدرفتاری کند و حقوق آنها را نقض کند.
شهردار کرمان همچنین تاکید کرد باید تلاش شود همه کودکان مهاجر افغانستانی  مثل همسالان ایرانی خود از فرصت آموزشی و رشد مناسب بهره مند باشند و این در گرو همکاری همه نهادهای اجرایی و دستگاه های حمایتی در ایران و تعامل و همیاری دولت ها و مجامع جهانی است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان هم گفت: به‌عنوان مدعی‌العموم و به علت کودک‌ آزاری و تخلف از مفاد قانونی ، متهم اصلی را دستگیر کردیم و هم‌اکنون در بازداشت است.

 

دادخدا سالاری افزود: همه افرادی که در این رابطه کوتاهی ، قصور و جرمی انجام داده‌اند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
وی گفت: فضای مجازی به صورت مستمر و شبانه‌روزی کنترل و رصد می‌شود و در صورت وقوع جرم اقدامات مقتضی در راستای مقابله با جرائم انجام خواهد گرفت.
روز شنبه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی به دو کودک گل فروش افغانستانی که ظاهرا به علت گل فروشی در خیابان توقیف شده بودند با تحکم دستور می داد گل های نرگس را که برای فروش آورده بودند بخورند این ویدئو باعث جریحه دار شدن احساسات مخاطبان شد.

 

فرد کودک آزار كارمند یک شركت پيمانكاري شهرداری در کرمان بود كه دو کودک کار را مجبور به خوردن دسته‌ گل‌های نرگس کرده بود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار