192782
۲۴ دی ۱۳۹۷
مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خواستار شد:

به محتوای برنامه‌های کودک و نوجوان صداوسیما بیشتر توجه شود

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: صداوسیما و بازیگران به‌عنوان اثرگذاران بر جامعه نقش مهمی در الگودهی به نسل جدید دارند، ازاین‌رو از صداوسیما انتظار می‌رود در برنامه‌های خود به‌ویژه در بخش کودک و نوجوان توجه بیشتری به محتوا داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، امروز در کارگاه علمی و پژوهشی نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف که با حضور طلاب، مبلغان و فعالان فرهنگی در مدرسه علمیه حضرت الزهرا (سلام‌الله علیها) برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، بر تلاش همگانی و تشریک مساعی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه تأکید کرد.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف، هماهنگی و تلاش چندین مجموعه را می‌طلبد تا از این طریق حجاب در جامعه فرهنگ‌سازی و گسترده شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم است، در ادامه با اشاره به نقش خانواده‌ها در این زمینه، گفت: نقش خانواده به‌عنوان نخستین جایگاه و مدرسه تربیت بسیار مهم است، زیرا والدین نخستین مربیان تربیتی فرد بوده و می‌توانند در راستای نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در فرد نقش مهمی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر والدین بتوانند موضوعاتی مانند حیا، عفاف و حجاب را به‌درستی در فرزند خود نهادینه و ماندگار کرده و معارف دینی را به‌درستی به نسل جدید آموزش دهند بدون شک فرزندان در بزرگ‌سالی اهتمام مناسبی نسبت به این موضوعات خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به اثرگذاری بازی در شخصیت فرزندان، افزود: بخشی از صفات، ویژگی‌ها، اخلاقیات و ظواهر فرزندان از دنیای بازی آن‌ها نشئت گرفته و الگوبرداری می‌شود.

وی با یادآوری نقش مخرب عروسک‌هایی ازجمله «باربی» در تربیت فرزند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین هجمه‌های فرهنگی دشمنان برای جدا کردن فرزندان به‌ویژه دختران از فرهنگ قرآنی حجاب و عفاف، ترویج این عروسک است که خانواده‌ها با کم‌توجهی نسبت به آن، گرفتار بخشی از آثار تخریبی این تهاجم فرهنگی شده‌اند.

حجت‌الاسلام مهرپویان نقش مدارس، آموزش و پرورش، معلمان و متون آموزشی را در این زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: متولیان امور تربیتی و آموزشی باید اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه همچنین نقش صداوسیما و بازیگران به‌عنوان اثرگذاران بر جامعه هم این زمینه مهم است، اظهار کرد: از صداوسیما انتظار می‌رود در برنامه‌های بخش کودک و نوجوان توجه بیشتری به محتوا داشته باشد تا در آینده دارای نسل جدید سالم و پویایی باشیم.

منبع: خبرگزاری حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار