192726
۲۴ دی ۱۳۹۷

اگر به دنیای کودکتان علاقه مندید، این نمایشگاه را ببینید

نگارخانه گلستان در پایتخت این روزها میزبان نمایشگاهی متفاوت است؛ نمایشگاه نقاشی که با موضوع کودکان و دنیای سرشار از معصومیت، صداقت و صراحت آنان با عنوان «حباب خاطره» تا ۲۶ دیماه جاری پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، آیین گشایش این نمایشگاه که توسط هنرمند نقاش «مهسا مشایخی» در نگارخانه گلستان واقع در خیابان دروس، کوچه شهید کماسایی، شماره 34 دایر است، شامگاه جمعه با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان از جمله استاد علی اکبر صادقی از چهره های ماندگار نقاشی کشور برگزار شد.

16 تابلو رنگ و روغن با سبک «نئوکلاسیک» با موضوع کودکان و برگرفته از نمادهایی همچون ماه و گل سرخ در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است و مخاطب را به اندیشه و تامل وا می دارد.
مشایخی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: در این نمایشگاه که با محوریت کودکان دایر شده است سعی کرده ام معصومیت کودکان که به مرور و در گذر زمان دستخوش تغییر می شود را توصیف کنم.

وی با اشاره به انتخاب عنوان حباب خاطره برای نمایشگاه افزود: ناملایمات روزگار ممکن است روی معصومیت کودکان تاثیرگذار باشد؛ سعی کرده ام چهره های نگران کودکان در این روزگار و نیز معصومیتی که ممکن است از دست برود را تداعی کنم.
مشایخی در ادامه با بیان اینکه «حباب معصومیت کودکان در این روزگار می ترکد و به خاطره تبدیل می شود» تشریح کرد: آسمان ابری و گرفته، خارهای تیز گل سرخ و کویر خشک که در این آثار به تصویر کشیده شده همان ناملایمات روزگار پیش روی کودکان را نشان می دهد.
وی افزود: در برخی چهره های کودکان، شادی را نشان داده ام چون هنوز برخی کودکان شاد هستند اما در آنان همچنان رگه هایی از نگرانی نیز در چشمانشان نهفته است و به چشم می آید.

این هنرمند دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی گفت: ماه و گل سرخ گذر زمان را خیلی خوب نشان می دهند؛ تصاویر ماه با ریتم(توالی) از قرص کامل به هلال و دوباره قرص و نیز گل سرخ گذر عمر را به تصویر می کشند که در این آثار از آنها الهام گرفته ام.
این مدرس نقاشی ادامه می دهد: کودکان مانند گل می مانند؛ هر زمان زیبایی خود را دارند؛ ضمن اینکه گل نیز مانند قرص ماه، روندی را در گذر زمان طی می کند که مشهود و قابل رویت است.
این هنرمند، کودکان را نماد صداقت، معصومیت و صراحت می داند و می گوید: دسترسی به این صفت ها، همان مدینه فاضله ای است که در جامعه دنبال آن می گردیم اما در ورای این دنیای زیبا، خطراتی عمیق نیز نهفته است که بسیار اهمیت دارد و در این کارهای نقاشی به دنبال بیان آن بوده ام.

 

مشایخی که سومین نمایشگاه انفرادی خود را دایر کرده در پوستر معرفی این آثار نیز نوشته است: بگذار پرنده دل پر بگشاید و از قفس تنهایی رها شود؛ شاید آسمان خیلی دور نباشد و ابرهای آرزو دست یافتنی تر از سراب خیال باشند؛ در نقاشی هایم رگ خواب حباب خاطره را در دست گرفتم و دویدم تا انتهای کهکشان خیال، تا انتهای خواستن و رسیدن، تا مرز رویا و حقیقت، آنجا که می توان غم را به بازی گرفت در بلور خاطرات کودکی و نترسید از شکست حباب.

لیلی گلستان، نگارخانه دار، مترجم، عضو کانون نویسندگان ایران و دارنده جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه نیز که نمایشگاه حباب خاطره در گالری وی برپا شده است در باره این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: کارهای مهسا مشایخی از لحاظ رنگ بندی و ترکیب فرم ها و موضوع، خاص و متفاوت است.

وی با بیان اینکه آثار این نمایشگاه ساده، صمیمی و باصفا و در عین حال پرمفهوم هستند اظهارداشت: موضوع نمایشگاه، کودک است باتمام صفا و سادگی اش؛ کودک با تمام آرزوها و پاکی درونش و خالق آثار این نمایشگاه در القای این حس ها موفق بوده و توانسته با گردهم آوردن این آثار برای یک هفته نگارخانه گلستان را پر از صفا و پاکی کند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار