موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
192575
۲۳ دی ۱۳۹۷
با معرفی برگزیدگان؛

اختتامیه جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان در سالن آمفی تئاتر فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان  با حضور حمید قبادی مشاور اجرایی معاون وزیر و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، جمعی از دست اندرکاران جشنواره و طراحان لباس کودک و نوجوان در سالن آمفی تئاتر فرهنگستان هنر برگزار شد.

مینو پدرام دبیر این جشنواره در ابتدا پشت میکروفن رفت و توضیحاتی را در خصوص تعداد شرکت کنندگان و کیفیت جشنواره داد.

او گفت: پتانسیل طراحی لباس کودک و نوجوان بسیار بالاتر از ظرفیت اجرایی امروز ماست. سعی می کنیم در سال های آینده از طریق ورکشاپ‌های آموزشی اطلاعات بیشتری را در اختیار طراحان لباس قرار دهیم. جشنواره به نسبت مسائلی مانند بودجه و توانایی های مالی ظرفیت خوبی از خود نشان داد. طراحی زمانی به شکوفایی می رسد که تمامی جوانب از جمله کمک مسئولان را در پی داشته باشد‌.

وی افزود: لباس از اولویت‌های نیاز انسانی است. ما سالانه یک و نیم میلیون کودک در سال داریم. ما سهم قابل توجهی از نیاز را در حوزه‌ لباس کودک داریم. بسیاری از نیاز ها از طریق کالاهای بی کیفیت خارجی برطرف می شود و ما می توانیم با کالا‌های داخلی این نیاز را بر طرف کنیم.

 

در پایان پدرام از عوامل اجرایی و تمام کسانی که او را در برگزاری این جشنواره یاری کردند، تشکر کرد.

سپس کلیپی از اتفاقات جشنواره پخش شد و جزایری پشت میکروفن رفت. این کارشناس لباس کودک و نوجوان بیان کرد: باید با هویت ایرانی بودن آشتی کنیم. نگذاریم بچه ها با لباسی که خطوط لاتین رویشان نگارش شده است، انس بگیرند. باید روی لباس ها خطوط نستعلیق و نقوش جلوه‌های بصری ایران نگاشته شود. جلوه هایی مانند خورشید، خانه و درخت همیشه در نقاشی بچه ها هست که باید در طراحی لباس کودکان نیز دیده شود.

این معلم طراحی و نقاشی در ادامه اظهار کرد: تمامی لباس‌هایی که من در جشنواره دیدم ویژه‌ مهمانی بود و کاربردی نبود. خیلی از این لباس ها مناسب کودک نبود؛ چراکه کاربردی نیست و مناسب فعالیت‌های بچه ها از جمله بازی نیست. واقعا علت اینکه روی لباس‌ها گل آویخته شده است، چه بود؟ باید در طراحی لباس به علایق و دغدغه‌های کودک توجه شود. مثلا باید در لباس جدول ضرب ناکامل قرار بگیرد که کودک آن را کامل کند‌.

 

در ادامه مدیر شبکه‌ افق به ایراد سخن پرداخت و در خصوص پوشش رسانه‌ای جشنواره‌ مد کودک توضیحاتی ارائه کرد و سپس کلیپی از لیدا هاشمی پیشکسوت طراحی لباس کودک و نوجوان پخش و از وی تقدیر شد.

سخنرانی حمید قبادی بخش دیگری از برنامه بود.

وی گفت: این دوره‌ی جشنواره‌ی کودک پیشرفت های چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است. به طور کلی مد و لباس به همت فعالان و طراحان لباس نسبت به گذشته پیشرفت کرده است. برای کسانی که به دلایل غیر منطقی با ما نبودند، متاسفم. اگر می خواهیم دست روی زانویمان بگذاریم و پیشرفت را آغاز کنیم، باید متحدانه جلو برویم. در دو دوره‌ قبل جشنواره‌ مد و لباس فجر که هنوز بخش کودکان و نوجوان از جشنواره جدا نشده بود، شاهد ارسال ۲۰۰ اثر در این بخش بودیم. این استقبال باعث شد جشنواره‌ مد و لباس کودک و نوجوان را مستقل برگزار کنیم‌. آرزو می کنم در دوره‌های بعد حضور پر رنگ تری از طراحان را در جشنواره شاهد باشیم.

 

در ادامه از برگزیدگان جشنواره به شرح زیر تقدیر شد؛

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار