موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
192533
۲۳ دی ۱۳۹۷

تعداد پیش دبستانی‌ها از یک میلیون گذشت

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار ثبتی نوآموزان پیش دبستانی در سامانه دانش‌آموزی سناد از یک میلیون نفر گذشته است گفت: دوره پیش از دبستان به عنوان دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی مورد توجه است و اگر در بودجه با مضیقه‌هایی روبرو باشیم به دنبال راه‌های دیگری برای جبران آن خواهیم گشت.

به گزارش کودک پرس ، رخساره فضلی در پاسخ به پرسشی درباره اعتبار پیشنهادی پیش دبستانی در لایحه بودجه سال ۹۸ و عدم رشد آن اظهار کرد: برنامه‌های ما در سال جاری با مشکلی مواجه نبوده، زیرا از قبل برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده‌ایم. البته بخش‌هایی تحت تاثیر  شرایط غیرقابل پیش‌بینی قرار گرفته، اما مسئله جدی نداریم.

وی افزود: آمار ثبتی نوآموزان پیش دبستانی در سامانه دانش آموزی سناد از یک میلیون نفر گذشته است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به رقمی که برای پوشش مناطق محروم پیش‌بینی کرده بودیم دست یافته‌ایم اظهار کرد: نرخ پوشش پیش دبستانی‌ها در روستا از ۵۰ درصد بالاتر رفته و به اهدافی که در سال جاری داشتیم، رسیده‌ایم.

فضلی افزود: طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و نرخ پوشش ما در این دوره در استان خوزستان به حدود ۱۰۰، در سیستان و بلوچستان به بالای ۸۰، در خراسان شمالی به بالای ۹۰، در سمنان به حدود ۹۸ و در ایلام به ۹۹ درصد رسیده است.

وی درباره عدم رشد بودجه این بخش در لایحه سال آینده گفت: بودجه سال آینده باید مراحل تصویب خود را طی کند و به اصطلاح مانند سیبی است که هزار چرخ می‌خورد تا به پایین برسد و هنوز مشخص نیست. اما به هر صورت هر میزان که اعتبار و حمایت دولت را داشته باشیم برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

 

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  فرهنگ خوبی نهادینه شده و اکنون دیگر پیش دبستان به گونه‌ای نیست که نیاز باشد توجهات را به آن جلب کنیم تا دیده شود گفت: دوره پیش از دبستان به عنوان دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی مورد توجه است و اگر در بودجه با مضیقه‌هایی روبرو باشیم به دنبال راه‌های دیگری برای جبران آن خواهیم گشت و تسلیم نخواهیم شد، زیرا همه ما در برابر کودکان مناطق محروم مسئول هستیم.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار