موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
192491
۲۲ دی ۱۳۹۷

هاشمی: رکن اصلی ورزش حرفه‌ای، توسعه ورزش مدارس است

رییس سابق کمیته ملی المپیک با اشاره به اهمیت ورزش کمیته ملی المپیک دانش‌آموزی در راهبرد قهرمان پروری گفت: در کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری بر روی ورزش مدارس در کوتاه مدت نتایج چشمگیری به دنبال داشته است.

به گزارش کودک پرس ، «کیومرث هاشمی» با اشاره به اهمیت ورزش دانش آموزی اظهار داشت: در ورزش حرفه ای دنیا رکن اصلی توسعه در تمامی زمینه بر پایه ورزش مدارس است و اگر کشوری بخواهد ورزش را به صورت حرفه به تمام جامعه تزریق نماید باید بر روی ورزش های دانش آموزی سرمایه گذاری کند.

معاون سابق تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استعدادیابی در ورزش دانش آموزی تصریح کرد: هر کشوری که به ورزش دانش آموزی توجه کرده رشد و توسعه ورزش آن کشور همیشه چشمگیر بوده است. انگلیس یکی از این کشورها است که 10 سال پیش از بازیهای المپیک 2012 لندن طرح توسعه ورزش دانش آموزی را در دستور کار قرار داد و نتیجه آن نیز در المپیک مشاهده شد.
رییس سابق کمیته ملی المپیک با بیان اینکه در راستای توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی می طلبد که توجه به ورزش دانش آموزی بیش از شرایط کنونی باشد، تاکید کرد: کارهای بزرگ و اقدامات اساسی در 40 سال گذشته انجام شده و استخدام 33 هزار معلم تربیت بدنی یکی از این دستاوردها است. اما هر دوره ای اقتضائات خاص خود را دارد و در شرایط کنونی باید زمینه برای استفاده از دانش جوانان و توانایی های آنان فراهم شود.

این مدیر با سابقه ورزشی در ادامه گفت وگوی خود با ایرنا گذری بر محرومیت برخی از مدارس از امکانات ورزشی زد و گفت: اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم توسعه ورزش دانش آموزی در سال های پس از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست اما منکر کاستی ها نیستیم و مدیران کنونی نیز در تلاشند برخی از محرومیت را برطرف کرده تا مدارس سراسر کشور امکان دستیابی به امکانات ورزشی و دبیر ورزش داشته باشند.
او با اشاره به قهرمانی دانش آموزان در رشته شطرنج در چند ماه گذشته تاکید: شطرنج بازان دانش آموز در 2 بعد ورزشی و ارزشی در یک ماه گذشته افتخارات مهمی کسب کرده اند. در بعد قهرمانی مدال های مقصودلو، خادم الشریعه و فیروزجاه در آسیا و جهان با ارزش است اما اقدام «آرین غلامی» در روبرو نشدن با نماینده رژیم صهیونیستی نشان از آن دارد در کنار ورزش قهرمانی ارزش های انقلاب در مدارس نیز نهادینه شده است.

آرین غلامی شطرنج باز نوجوان ایران در مسابقات شطرنج ریلتون سوئد (بخش برق آسا) در یک اقدام پسندیده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس سر باز زد و نایب قهرمان شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار