192459
۲۲ دی ۱۳۹۷
با حضور مدیران ارشد ورزش دانش‌‌آموزی پس از انقلاب اسلامی برگزار شد؛

بازخوانی دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب در ورزش دانش‌آموزی/ از تعریف جایگاه معلم ورزش تا احیای معاونت تربیت‌بدنی

نشست بازخوانی دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه ورزش دانش‌‌آموزی با حضور مدیران ارشد ادوار پس از انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،  بازخوانی دستاوردهای چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش با حضور مدیران ارشد ادوار پس از انقلاب اسلامی در سالن کوثر اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.
علی‌محمد مرتضوی که مدرس تربیت‌بدنی در سالیان گذشته بود و سال ۷۶ بازنشسته شدند در این مراسم اظهار کرد: در زمان وزارت شهید رجایی، مرحوم حاج مصطفی داودی مدیرکل تربیت‌بدنی و بنده کارشناس مسؤول تربیت بدنی بودم؛ تقاضای مرحوم داودی این بود که معلم ورزش برای دوره ابتدایی پیش‌بینی شود اما شهید رجایی موافقت نکرد.

وی ادامه داد: با مرحوم داودی فکری کردیم و یک هفته روی یک کلاس دانش‌آموزان ابتدایی کار شد بعد از از شهید رجایی دعوت کردیم که بازی دوره دبستان را ببینند.

مرتضوی افزود: شهید رجایی بازی معلم با دانش‌آموزان را دید و گفت «اگر اینطور معلم ورزش داشته باشید در مقطع دبستان هیچ معلمی به جز معلم ورزش نمی‌خواهیم چون همه درس‌ها در این بازی بود و همانجا در دفتر نوشتند که ۲۵۰۰ معلم ورزش برای تهران تربیت کنید».
رضا عموزاده خلیلی مدیرکل تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در سال‌های ۶۹ تا ۷۳ گفت: به محض که منصوب شدم گفتم که چه کنیم که اتفاق تازه در مدارس بیفتد و از قدیم یادگرفته بودیم که زنگ ورزش مهم‌ترین بخش کار است اما در بدنه اجرا جز چند بخشنامه کار دیگری صورت نگرفته بود.
وی ادامه داد: بهترین و موثرترین کار این است که جایگاه معلم ورزش را تعریف کنیم و به مردم بشناسانیم و ۳ کار را انجام دادیم؛ اولین کار این بود به همه معلمان یک کرنومتر بدهیم که دست معلمان ورزش باشد.

عموزاده خلیلی افزود: کار دوم تقدیر از تک‌تک معلمان ورزش بود و بعد پیگیری برای اختصاص سختی کار برای معلمان ورزش بود و همچنین پیش‌بینی لباس فرم و کفش ورزشی برای معلمان ورزش بود.
مصطفی قنادها مدیرکل تربیت بدنی آموزش و پرورش در سال‌های ۷۴ تا ۷۶ و معاون تربیت‌بدنی در سال‌های ۸۴ و ۸۵ اظهار کرد: از جمله اقدامات اثبات حقانیت تربیت‌بدنی در دوره‌های مدرسه و تلاش برای بازآفرینی تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش بود.
محمدرضا پهلوان مدیرکل تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در سال‌های ۷۶ تا ۷۸ گفت: مشکل اصلی تربیت‌بدنی در آن زمان، وابستگی به معاونت پرورشی بود و از این نظر ورزش دچار خسران می‌شد.

وی ادامه داد: در آن زمان معاون پرورشی وقت مخالفت شدیدی با ارتقای ورزش می‌کرد اما پیگیری کردیم و شرایط ارتقای تشکیلاتی فراهم شد و مصوب شد که معاونت تربیت‌بدنی ایجاد شود اما معاون پرورشی وقت شدیداً مخالفت کرد و دو اداره کل ایجاد شد.
پهلوان افزود: در آن زمان بنده تمکین نکردم و نپذیرفتن اما این مسیری شد که بعداً معاونت تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش ایجاد شد.
وی به پیگیری برای تنظیم و تصویب اساسنامه باشگاه‌های ورزش دانش‌آموزی و ورزش قهرمانی اشاره کرد.

غلامرضا کمانه مدیرکل اسبق تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و رئیس اسبق فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در سال‌های ۸۶ تا ۸۸ بیان کرد: در آن زمان تفاهم‌نامه با تمام فدراسیون‌ها امضاء شد و جوشش و استعدادیابی در مدارس صورت گرفت.
وی با بیان اینکه بدترین کار استعدیابی، نخبه‌یابی است، افزود: ۳ هزار رشته ورزشی داریم و بالاخره هر بچه در یک رشته استعداد دارد و نباید با نخبه‌یابی، بقیه سرخورده شوند.
کمانه با تأکید بر اینکه درس تربیت‌بدنی درس خلاق است، ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها حرکات اصلاحی بود که اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.
وی با بیان اینکه در این دوره اعزام دانش‌‌آموزان به مسابقات خارج از کشور احیا شد، گفت: امیدوارم این همدلی همیشگی باشد و هر نقدی که داریم در مجرای خودش انجام شود.

منوچهر بهمنی مدیرکل تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و رئیس اسبق فدراسیون ورزش دانش‌‌آموزی در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ گفت: هیچوقت علاقه به کار اجرایی نداشتم و از افتخار می‌کنم از بنیانگذاران مرکز تربیت معلم شهید چمران کشور بودم.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم مجلس مشورتی و شورای فکر راهبردی از تمام دست‌اندرکاران قدیم و جدید حداقل هر ۶ ماه یکبار برگزار شود تا راه رفته را دوباره نرویم.

بهمنی اضافه کرد: در آن زمان فعالیت بنده مجوز جذب ۵ هزار معلم ورزش برای مدارس اخذ شد و  مصوب شد در برنامه ششم در بند ۳۸، ۵ درصد به ورزش دانش‌‌آموزی اختصاص یابد که رقم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان شد؛ همچنین مصوب شد در سفرهای استانی ۱۰۰۰ سالن و ۴۰۰ استخر ایجاد شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار