192417
۲۲ دی ۱۳۹۷
مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه:

کودکان و نوجوانان منتظر «اینترنت پاک» باشند

علی‌محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه از همکاری وزارت ارتباطات در طرح توزیع سیم کارت ویژه برای کودکان و نوجوانان در قالب «اینترنت پاک» خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی‌محمد زنگانه با اشاره به طرح سیم‌کارت ویژه نوجوانان با اینترنت پاک، تأکید کرد: برای دوری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی، با همکاری وزارت ارتباطات توانسته‌ایم تاکنون شاهد توزیع یک هزار سیم‌کارت ویژه نوجوانان و کودکان در سطح کشور باشیم.

وی بابیان اینکه متقاضیان این سیم‌کارت‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابند، ابراز کرد: همکاری‌های بین بخشی برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بین کودکان با همراهی وزارت ارتباطات باعث شد تا طرح توزیع این سیم‌کارت‌ها صورت گیرد.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه شناخت و احاطه بر انواع جرائم هنجارشکن نوپدید در فضای مجازی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: اقدام و ارتکاب به جرم در فضای مجازی مانند فضای واقعی مجاز شمرده نمی‌شود و این واقعیتی در جامعه ما محسوب می‌شود.

زنگانه درباره اقدامات کارگروه فضای مجازی و همچنین قوه قضائیه در تغییر این نوع نگرش در سطح جامعه، تأکید کرد: در این خصوص روش‌های پیشگیرانه‌ای برای آگاهی بخش به خانواده ها در دست تدوین و اجرا است که به زودی نتایج آن برای همگان بازگو می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره علت اجرای طرح توزیع و استفاده از سیم کارت‌های ویژه کودکان و نوجوانان و اینترنت پاک، ادامه داد: لزوم افزایش کنترل والدین بر نحوه استفاده از فضای مجازی در بین فرزندان به خصوص کودکان مارا برآن داشت تا با همکاری وزارت ارتباطات نسبت به اجرای این طرح در راستای کاهش آسیب‌های حوزه فضای مجازی مبادرت ورزیم.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه افزود: با همکاری و همراهی نهادهای مسئول و ذی ربط با حوزه فضای مجازی و آسیب‌های آن به خصوص در بدنه دولت دوازدهم، نرم افزارهای ویژه‌ای برای استفاده ایمن از اینترنت و فضای مجازی به طور بومی در حال ساخت و ارائه است.

زنگانه به در معرض آسیب و تخلف قرار گرفتن نوجوانان در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: باید جوانان و نوجوانان‌مان را در رابطه با تهدیدات فضای مجازی آگاه سازیم از سوی دیگر نیز می بایست کنترل بر این فضاها را از یاد نبریم.

وی استفاده بیش از اندازه از اینترنت و فضای مجازی را یک نوع اختلال روانی و رفتاری دانست و تأکید کرد: سازمان بهداشت جهانی نوعی جدید از اعتیاد را در حوزه فضای مجازی ابلاغ کرده که امروز در بین بسیاری از جوانان رایج است لذا در بحث کنترل فضای مجازی می بایست به این زمینه نیز دقت نظر ویژه از سوی خانواده ها صورت گیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار