192339
۲۰ دی ۱۳۹۷
المپیاد استعدادهای برتر کشور؛

مدال‌آوران ارومیه‌ای در المپیاد کشوری تجلیل می‌شوند

رییس اداره ورزش و جوانان ارومیه گفت: ۲۹ بازیکن نوجوان این شهرستان که موفق به کسب مدال در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور شدند، پنج‌شنبه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، اصغر افشین افزود: این بازیکنان در رده های سنی زیر 12 و 15 سال هستند که در رشته های اسکیت، موی تای، تیراندازی، شمشیربازی، تنیس خاکی، بوکس، کاراته، تنیس روی میز، دو و میدانی، قایقرانی و سه گانه موفق به کسب مدال شده اند.
وی بیان کرد: ابولفضل دانا و عرفان خسروی در بوکس، سما شیخ بگلو، آروین نجفی (2 مدال)، آزاد همتی، مبین نورآذر و امیرعباس صلاحی (2 مدال) در اسکیت، سهیل میدان رو و مبین پورحیدر در کاراته، فرشته صمدپور، ثنا قلی بیگلو، محدثه علوی و آرشام مصریان در تیراندازی و هانیه خوشخواهی و شیدا حسینی، سما کشی آده و یاسین نوری در شمشیربازی مدال آوران ارومیه ای در المیپاد کشوری هستند.
افشین اضافه کرد: نگار جزایری در موی تای، سایه محمدی و هانیه علی وردی در تنیس روی میز، شیما تقی یار و مهشاد فاضلی ثانی در قایقرانی، امیر حسین نبی لو و امیررضا آرمیون در تنیس خاکی، سهند نوری و نازلی صبوری در دو و میدانی و پویا احمدی در سه گانه دیگر مدال آوران شهر ارومیه در این المپیاد هستند.

وی ادامه داد: همچنین سه کاپ طلایی، 2 کاپ نقره ای و سه کاپ برنزی المپیاد نیز حاصل تلاش ورزشکاران ارومیه ای در بخش تیمی دختران و پسران است.

رییس اداره ورزش و جوانان ارومیه با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد مدال های کسب شده توسط نوجوانان ارومیه ای کسب شد گفت: در مجموع 46 توسط ورزشکاران استان در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کسب شده است.

افشین افزود: مراسم تجلیل از این ورزشکاران نوجوان فردا /پنجشنبه از ساعت 10 صبح/ در سالن آمفی تئاتر خانه جوان ارومیه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا استان آذربایجان غربی در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور که در 78 رشته ورزشی و 2 بخش دختران و پسران برگزار شد، با کسب 22 مدال طلا، 11 نقره و 13 برنز رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داد.
این المپیاد آذر ماه امسال با شعار «ورزش، دوستی و آینده ای بهتر» با هدف توسعه رویکرد عدالت محوری، جذب، کشف و پرورش استعدادهای ورزشی، بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود استان ها و پشتوانه سازی و تقویت تیم های ملی برای حضوری قدرتمند در المپیک 2022 جوانان سنگال به صورت همزمان در شهرهای سراسر کشور برگزار شد.

در این المپیاد 37 فدراسیون ورزشی منتخب در 12 رشته تیمی، 30 رشته انفرادی و 2 هزار و 76 هیات ورزشی استانی مشارکت داشتند؛ 78 رشته ورزشی شامل 46 رشته در بخش پسران و 32 رشته در بخش دختران برگزار شد.

مجموع کل ورزشکاران 12 تا 15 ساله شرکت کننده در این المپیاد 180 هزار و 49 ورزشکار بود که از این تعداد 6 هزار و 917 نفر دختران بودند.
اسکیت، اسکواش، بسکتبال سه نفره، بسکتبال سالنی، بدمینتون، تنیس، تنیس روی میز، تیراندازی، تیروکمان، تکواندو، جودو، دوچرخه سواری، دوومیدانی و راگبی بخشی از رشته های برگزار شده در این المپیاد بود.
ژیمناستیک، سه گانه، سنگ نوردی، شطرنج، شمشیربازی، فوتسال، فوتبال، قایقرانی، کبدی، کاراته، وزنه برداری، ووشو، والیبال، هندبال و هاکی بخش دیگری از رشته های حاضر در این رقابت ها بود.

رشته های بولینگ و بیلیارد، بوکس، سپک تاکرا، شنا، شیرجه، کشتی آزاد و فرنگی، اتومبیل رانی و موتورسواری، والیبال و هندبال ساحلی نیز فقط در بخش پسران برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار