192287
۲۰ دی ۱۳۹۷
معاون امور آموزش و پرورش سازمان برنامه:

وضع مدارس شبانه‌روزی از نظر اعتبارات مساعد نیست/ لزوم اصلاح ساختار آموزش و پرورش

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: در اصلاح ساختار، آموزش و پرورش در کلان می‌آید ۲ معاونت وزارتخانه را ادغام و جدا می‌سازد اما با این اصلاح، اتفاقی نمی‌افتد بلکه باید اصلاح ساختار در صف روی دهد.

به گزارش کودک پرس ، فرج‌الله فتح‌الله پور معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اصلاح ساختار در آموزش و پرورش، اظهار کرد: منظور از اصلاح ساختار این است که در تمام دستگاه‌ها اجرا شود و تنها مختص آموزش و پرورش نیست.
وی ادامه داد: یکی از مباحثی که داریم بودجه‌ریزی عملیاتی است که یکی از نتایج و دستاوردهایش، اصلاح ساختار است یعنی اگر درست اجرا شود منجر به اصطلاح ساختار می‌شود.

فتح‌الله‌ پور اضافه کرد: در آموزش و پرورش، مراکز هزینه‌مان، مدارس هستند البته به معنای این مفهوم نیست که بگوییم مدارس هزینه‌زاست.
وی افزود: در اصلاح ساختار، آموزش و پرورش در کلان می‌آید ۲ معاونت وزارتخانه را ادغام و جدا می‌سازد اما با این اصلاح، اتفاقی نمی‌افتد بلکه باید اصلاح ساختار در صف روی دهد؛ اگر این اتفاق روی دهد خیلی از هزینه‌ها در جای مناسب انجام می‌شود.
معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به سمت ساخت مدارس بزرگ برود، گفت: ۱۰۷ هزار مدرسه با بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز داریم که به طور متوسط در هر مدرسه ۱۲۰ دانش‌آموز حضور دارند؛ در حالی که در کشورهای دیگر، مدارس در مقیاس بزرگ و با امکانات است.

 

وی با اشاره به اینکه وضع مدارس شبانه روزی از نظر اعتبارات مساعد نیست، اظهار کرد: باید در نظام مسائل کشور دید آموزش و پرورش چه اولویتی دارد.

 

 

 

منلع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار