192282
۲۰ دی ۱۳۹۷

زمان طلایی فرزندآوری از بهزیستی

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان بهزیستی: فرزندآوری یک کار بین دستگاهی است و از نظر قانون اولویت با زوج‌های جوان است.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه مدیر کل دفتر کودک و نوجوان بهزیستی در ارتباط تلفنی با برنامه پیام و پیامک گفت: فرزند آوری یک کار بین دستگاهی است و قوه قضائیه، ادارات سرپرستی، دادگستری، ناجا و ثبت احوال با سازمان بهزیستی همکاری دارند و این خود روند کار را مدت دار کرده است.

 او افزود: برای هر فرزند قابل واگذاری 8 زوج متقاضی در نوبت هستند بنابراین کسانی که اقدام به فرزند آوری می کنند با انگیزه خدایی این کار را انجام دهند همچنین افراد سعی کنند فرصت و زمان فرزندآوری را از دست ندهند و زودتر اقدام کار کنند.
مدیر کل دفتر کودکان و نوجوان بهزیستی افزود: از نظر قانون زوج های جوان در اولویت واگذاری فرزند قرار دارند بنابراین توصیه می شود زمان طلایی برای فرزند آوری را از دست ندهید. هرچه سن بالاتر رود فرزند با سن بالاتر واگذار خواهد شد  همچنین وقتی سن از 50 سال گذشته باشد اولویت واگذاری بچه را نخواهند داشت.
او افزود: بر طبق قانون واگذاری فرزند به افراد معتاد ممنوع است همچنین روی جنسیت و سن کودک نباید اصرار کرد.
نفریه گفت: زوج های متقاضی فرزند هرچقدر همراهی با بهزیستی بیشتر باشد زودتر صاحب فرزند خواهند شد.

***

عباس خطیبی معاون ساخت راه آهن شرکت حمل و نقل نیز در ادامه گفت: ما 31 طرح در توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور داریم که یکی از طرح ها خط راه آهن اراک، خمین، محلات، گلپایگان و خوانسار تا اصفهان است که هدف از احداث آن توسعه اقتصادی و تکمیل و توسعه کریدور شمال- جنوب و اتصال ریلی استان های مرکزی و اصفهان به نواحی غربی و مرکزی کشور است.
او درباره تکمیل شدن این خط گفت: این مسیر از ایستگاه ملک آباد منشعب می شود و بعد از گذشتن از شهرهای خمین،گلپایگان و خوانسار به اصفهان متصل می شود.
او افزود: طول مسیر 168 کیلومتر است و قریب به 12 کیلومتر در قالب 9 تونل و 1000متر پل باید احداث شود. از سال گذشته بحش اجرایی این مسیر در دستور کار قرار گرفته و از آبان ماه سال گذشته عملیات ساخت شروع شده است و در دست احداث است اما آمار و ارقام پروژه های بزرگ در زمان کوتاه و سرعت اجرایی نمی شود ولی ما اهتمام جدی در اتمام پروژه داریم.
اولین شهر خمین است که متصل می شود و بعد از به ترتیب گلپایگان و خوانسار به خط ریلی متصل خواهند شد. طبق برنامه ریزی ها تا 3 سال آینده پیش بینی می شود 60 کیلومتر با تامین منابع مالی تکمیل شود.
 ***
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در ارتباط با برنامه درباره کمیاب و گران شدن داروهای شیمی درمانی گفت: بیش از 180 قلم داروی شیمی درمانی در فهرست دارویی کشور داریم. ممکن است بعضی از این اقلام در برخی هفته ها در فهرست کمبود دارویی باشند اما اغلب دارو ها با تاخیر کوتاه مدت در دسترس قرار می گیرد.
او افزود: برندهای خاص از داروی خاص ممکن است در بازاز موجود نباشد اما تولید مشابه داخلی همیشه در بازار موجود است. قیمت داروها نیز در کمیسیون قیمت گداری افزایش 12 و 7 دهم درصدی داشته که تا پایان سال افزایش قیمت دیگری برای داروها نخواهیم داشت البته اگر برند خاصی از داروها تهیه شود مابه التفاوت قیمت بر عهده بیمار خواهد بود.
منبع: شبکه خبر
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار