192267
۲۰ دی ۱۳۹۷
معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان:

نشست بلوغ و بحران‌های دوره نوجوانی، مهارت برخورد با نوجوان

چالش‌های دوران بلوغ و نوجوانی، غالباً خانواده‌ها را دچار نوعی سدرگمی در ارتباط با فرزند نوجوان خود می‌سازد. داشتن مهارت و آشنایی از نحوه برخورد با نوجوان، تأثیر بسزایی در کنترل رفتارهای پرخاشگرانه، زودرنجی، توقع بالا و دیگر مشکلات این مرحله سنی که کارشناسان از آن بعنوان بحران نوجوانی نام می‌برند، دارد.

به گزارش کودک پرس ، معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در راستای موارد فوق به خبرنگارما گفت: برگزاری نشست بلوغ و بحران‌های دوره نوجوانی به همت این معاونت در روز پنج شنبه ۲۰ دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر با حضور کارشناس برجسته کشوری در حوزه خانواده و تربیت (دکتر حمید حبشی) در تالار ادب برگزار می‌گردد.

مرتضی رشیدی، محوریت این نشست را تربیت فرزند بویژه در دوران بلوغ و چالش‌های آن عنوان کرد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها در دوران نوجوانی فرزند خود با چالش‌های جدی روبرو هستند که این نشست با هدف ارائه راهکارهایی در مقابله با این بحران‌ها و خانواده برگزار می‌شود. وی با اشاره به حجم بحران‌های نوجوانی از جمله بلوغ جنسی، تکالیف دینی، پرخاشگری، زودرنجی، آستانه تحمل پایین و توقع بالا، بعنوان مشکلات روانشناختی که خانواده‌ها در ارتباط با نوجوان با آنها مواجه هستند، افزود: در این برنامه به تمامی این موضوعات پرداخته می‌شود. رشیدی تاکید کرد: علاوه بر چالش‌های دوران نوجوانی، نکات مهمی در باره تربیت جنسی کودک و نوجوان بیان می‌شود.

بازسازی روابط آسیب دیده بین همسران

مرتضی رشیدی در ادامه، از برگزاری همایشی با موضوع بازسازی روابط آسیب دیده همسران با هدف بهبود روابط و بازسازی رابطه آسیب دیده آنها در سالن همایش حرم مقدس زینبیه خبر داد و افزود: مخاطبان این برنامه، همسران هستند. وی با اشاره به مشاجره‌ها و اختلافاتی که در مقاطع مختلف زندگی زن و شوهر پیش می‌آید، گفت: انباشتگی اختلافات به مرور زمان به نقطه‌ای می‌رسد که قابل بازسازی و ترمیم نیست و شاید این باور برای همسران ایجاد شود که به زندگی مشترک خاتمه برای دهند. وی با تاکید بر اینکه اصلاح و بازسازی روابط همسران شروطی دارد، افزود: پیش شرط‌های لازم برای بازسازی روابط همسران و چگونگی رسیدن به نقطه دلخواه و راهکارهایی در جهت بهبود روابط زوجین با حضور کارشناس حوزه خانواده در روز ۲۰ دی ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ ارائه می‌گردد.

 

به گفته او، حضور خانواده‌ها در دو برنامه فوق، آزاد و رایگان است.

 

 

 

 

منبع: پایگاه خبری ربیع

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار