192231
۱۹ دی ۱۳۹۷

۴۰۰ کودک دارای ناهنجاری‌های مادرزادی در ایلام جراحی می‌شوند

مدیر عامل موسسه خیریه محکم گفت: تیم جراحی فوق تخصصی موسسه محکم ۴۰۰ کودک ایلامی دارای ناهنجاری‌های مادرزادی را تا قبل از سال جدید تحت عمل جراحی قرار می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر صلاح الدین دلشاد در نشست هیات امنا موسسه خیریه محکم در استان ایلام اظهار داشت: این موسسه سال 84 تشکیل و تاکنون خیران بسیاری این موسسه را همراهی کرده اند.
وی افزود: 2 هزار نوع بیماری ناهنجاری مادرزادی وجود دارد که نوع شیوع آنها متفاوت بوده و در کشور 40 نوع از این ناهنجاری ها تحت پوشش این موسسه قرار دارند.
مدیرعامل موسسه خیریه محکم با بیان اینکه در دنیا هر موسسه کار خود را با یک نوع ناهنجاری آغاز کرده، یادآور شد: این موسسه کار خود را با 30 نوع ناهنجاری شروع کرد که در دنیا بی سابقه بوده و پس از گذشت سالها در حال حاضر این موسسه 40 نوع از ناهنجاری ها را تحت حمایت دارد.

دلشاد اضافه کرد: هم اکنون پنج هزار کودک دارای ناهنجاری مادرزادی در کشور تحت پوشش این موسسه هستند و هزینه هایی دارویی این افراد نیز رایگان تامین می شود.

وی یادآور شد: با برنامه ریزهای مناسب کادر دانشگاه علوم پزشکی ایلام و تفکیک بیماران تاکنون 700 کودک برای انجام عمل ناهنجاری های مادرزادی در مراکز بهداشتی استان ثبت نام شده اند که این کودکان پس از معاینه در صورت نیاز تحت عمل جراحی قرار می گیرند.
دکتر دلشاد تاکید کرد: مردم ما امروز سزاوار بهترین خدمات هستند که امیدواریم با انجام چنین جراحی هایی باری از دوش خانواده های این افراد برداشته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: امسال طی یک ماه گذشته دومین تیم جراحی فوق تخصصی برای ارائه خدمات پزشکی رایگان وارد استان شده که امیدواریم این خدمات برای کمک به خانواده های بی بضاعت ادامه یابد.
دکتر کریم همتی افزود: سفر این تیم جراحی از طریق فضای مجازی و رسانه ملی بخوبی اطلاع رسانی شد و در استان ایلام 700 نفر برای بهره مندی از این خدمات ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه غربالگری بیماران توسط 6 تیم تخصصی در ایلام انجام شده، یادآور شد: کار غربالگری بیماران بدلیل تشکیل پرونده و ثبت نام بموقع توسط مراکز بهداشتی سطح استان براحتی صورت گرفته و همه بیماران پس از ویزیت و معاینه در صورت نیاز تحت عمل جراحی رایگان قرار می گیرند.

تیم پزشکی فوق تخصصی ناهنجاری های مادرزادی اطفال موسسه خیریه محکم تهران، برای ویزیت و درمان بیماری های مادرزادی امروز سه شنبه وارد ایلام شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار