192225
۱۹ دی ۱۳۹۷
معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش:

کودکان را به سمت رقابت‌های بی‌حاصل سوق ندهیم

رضوان حکیم زاده گفت: نباید به کودک به چشم بزرگسال کوچک شده‌ای بنگریم که آمال خود را در او جست و جو می‌کنیم. سوق دادن کودکان به سمت چشم و هم چشمی و رقابت‌های بی‌حاصل اشتباه بزرگی است.

به گزارش کودک پرس ، رضوان حکیم زاده ، در سخنانی در مراسم رونمائی از پایگاه جامع ایران صدا دراستودیو شماره 8رادیو گفت: امروز در این مراسم چهره هایی را میبینم که نقش پررنگی در کودکی ما داشتم، ما خوش شانسی داشتیم که در دوران کودکی مان دسترسی به تلویزیون نداشتم و تنها از طریق رادیو ارتباط برقرار می کردیم.

معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش افزود:امروز اذعان می کنم زحمات رادیویی ها در گذشته تابه امروز تخیل کودکان را پرورش داده، آرزوهایشان اوج گرفته و قصه های فراوان شنیده اند.
وی بیان کرد:خاطره خوش چهره های خوب این عرصه به ویژه «گیتی خامنه» و «الهه رضایی» از یاد ما نخواهد رفت.

حکیم زاده گفت: پایگاه جامع ایران صدای کودک در عرصه فرصت آفرینی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها در زمینه فضای مجازی موفق خواهد بود.وی توضیح داد: با توجه به وظیفه ای که داریم مسئولیت 8میلیون دانش آموز بر عهده ماست ، امروز در کنار خانواده و مدرسه یک عامل تاثیر گذار در شخصیت کودکان وجود دارد که فضای مجازی است و چه بخواهیم چه نخواهیم وجود دارد.

معاون آموزش ابتدائی کشور تاکید کرد:مواجه خردمندانه و برخورد هوشمندانه با فضای مجازی باعث می شود تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. پایگاه کودک کمک می کند با توجه به ویژگی ها رسانه ای رادیو پیام های مهم ، بدون محدودیت های مکانی و تجهیزاتی در اقصی نقاط کشور در دسترس کودکان قرار بگیرد.وی توضیح داد: باید در مناطق محروم که اولویت وزارت آموزش و پرورش است این امکان را فراهم کنیم تا در مسیرها سرویس ها از برنامه های پایگاه ایران صدا و رادیو استفاده کنند. این پایگاه به طرح آموزش و پرورش در این زمینه کمک می کند.

حکیم زاده توضیح داد: در معاونت آموزش و پرورش به سه اصل مهم اعتقاد داریم که همه پدر مادران و متولیان این حوزه باید به آن توجه داشته باشند ؛کودکان اصلی ترین سرمایه های کشور هستند و بهترین زمان برای سرمایه گذاری روی فرد دوران کودکی است. امروز پژوهش های علمی می گویند اگر دوران کودکی را رها کنیم بعدها باید خود را ملامت کنیم.
وی بیان کرد: نباید به کودک به چشم بزرگسال کوچک شده ای بنگریم که آمال خود را در او جست و جو می کنیم. سوق دادن کودکان به سمت چشم و هم چشمی و رقابت های بی حاصل اشتباه بزرگی است.

معاون آموزش ابتدائی کشور تاکید کرد: کار با کودک تخصصی است، خیلی ها به این حوزه دید تجاری دارند اما ما امیدواریم سازمان هایی که دغدغه کودک دارند در کنار اصول دیگر فارغ از ممیزی تربیتی نباشند. مسائل تربیتی حتی در نظام هائی که تصور می کنیم این دغدغه را ندارند مهم شمرده می شود.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار