192222
۱۹ دی ۱۳۹۷
ارسال ۱۱۰۰ ایده به جشنواره کودک‌آنلاین؛

۸۰ درصد محتوای مورد استفاده کودکان و نوجوانان با سن‌ و فرهنگ‌شان تناسب ندارد

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین گفت: با وجود کثرت هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا در کشور، بیش از ۸۰ درصد محتوای مورد استفاده کودکان و نوجوانان یا متناسب با سن‌شان نیست یا خارجی است و با فرهنگ‌شان تناسب ندارد.

به گزارش کودک پرس ، سید جمال هادیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و دبیر جشنواره کودک‌آنلاین در یک نشست خبری از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره و آغاز مرحله دوم جشنواره خبر داد.

به گفته وی، با وجود کثرت هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا در کشور، بیش از 80 درصد محتوای مورد استفاده کودکان و نوجوانان یا متناسب با سن‌شان نیست یا خارجی است و با فرهنگ‌شان تناسب ندارد.

وی گفت: از 1120 اثر ارسالی  638 ایده وب سری  و 482 فیلم بوده است که در مجموع تعداد آثار رسیده به دبیرخانه چند برابر برخی از جشنواره‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره از بودجه و امکانات دولتی استفاده نشده است، افزود: جشنواره تنها به عنوان تسهیل گر عمل می کند تا صاحبان ایده، سرمایه گذاران و تولید کنندگان در یک زنجیره به هم متصل شوند. در بسیاری مواقع در کشور پول و نیروی انسانی وجود دارد اما ایده، اراده و همت برای انجام کارها نیست.

 

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین افزود: در پایان داوری ها، به 20 ایده برتر وب سری جدا از جایزه جشنواره 30 میلیون تومان برای ساخت اهدا می شود و در صورت نیاز برای آنها امکاناتی مانند تجهیزات، محل کار، کارگردان، انیماتور نیز فراهم می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات گفت: در این جشنواره با کثرت اسپانسر روبه‌رو هستیم و برخی ناشران، VOD ها، مراکز دولتی تولیدکننده محتوا و حامیان بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده اند که بتوانیم بیش از 20 ایده را مورد حمایت قرار دهیم و با این روند شاید بتوانیم تا 50 ایده را حمایت کنیم.

دبیر جشنواره کودکآنلاین گفت: امیرحسین اکرمی، بنفشه بدیعی، حامد تاملی، مهدی حجوانی، بزرگمهر حسین‌پور، علی درخشی و حدیث لزرغلامی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش وب‌سری جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: مجید برزگر، آرش رصافی، مجید شیخ‌انصاری، جعفر صانعی مقدم، بهتاش صناعی‌ها، بیژن میرباقری و محمد نجاریان به بررسی آثار رسیده در این بخش می پردازند.

 

هادیان با تاکید بر پایان داوری مرحله اول جشنواره تا اول بهمن ماه افزود: پس از این مرحله، ایده های ساخته شده تا 20 اسفند تحویل دبیرخانه  شده تا در مرحله دوم داوری در اردبیهشت ماه نفرات نهایی معرفی شوند.

دبیر جشنواره کودکآنلاین با بیان اینکه پنج ایده که در مرحله دوم داوری بیشترین امتیاز را کسب کنند برای تجاری سازی حمایت می شود، گفت: در کنار این تجاری سازی چند صد نفر متخصص تربیت می شوند تا در زمینه تولید محتوای کودک فعالیت کنند.

 

وی تاکید کرد: برای حفظ حقوق معنوی صاحبان ایده، آثار رسیده به جشنواره کودک‌آنلاین در خانه سینما ثبت می شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار