192193
۱۹ دی ۱۳۹۷

شناسنامه مخصوص برای ۲۷۳ کودک کار در اردبیل صادر شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۷۳ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی و شناسنامه مخصوص برای تمامی آنها در راستای ساماندهی این کودکان صادر شده و ما توانسته‌ایم ۹۰ درصد این کودکان را زیرپوشش قرار دهیم.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده طرح آموزشی «چه بخوریم، چه نخوریم» در مهدهای کودک استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد که هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ تغذیه مناسب برای کودکان بوده و برای اینکه بتوانیم سلامتی افراد را ارتقا دهیم نیازمند این هستیم که روش‌های تغذیه‌ای مناسب را از سنین کودکی آموزش دهیم تا با نهادینه شدن این مهم بتوانیم زمینه‌ساز ارتقای سلامت در جامعه باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در قالب این طرح تلاش می شود تا کودکان از مواد غذایی مغذی آگاهی داشته و استفاده کنند و در کنار تغذیه سالن، رعایت نکات و موارد بهداشتی نیز با توجه به اهمیت آن از کودکی به کودکان آموزش داده می‌شود و در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

ستاری با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح بیان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ویژه مربیان مهد کودک ها برای فراگیری و آموزش «چه بخوریم، چه نخوریم» از جمله اقدامات در راستای اجرای صحیح این طرح بوده است.

وی از اجرای طرح اهدای یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک در مناطق محروم خبر داد و افزود: این طرح از جمله برنامه‌های حمایتی سازمان بهزیستی از کودکان بوده که از چند سال گذشته اجرای آن آغاز شده و امسال نیز شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت پایگاه‌های سلامت اجتماعی در استان تصریح کرد: 30 مرکز پایگاه سلامت اجتماعی در سراسر استان در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی در این محلات و توانمندی ها و ظرفیت‌های افراد محلات هدف راه‌اندازی شده و فعالیت می کنند.

 

وی کودکان کار را از جمله دغدغه در استان برشمرد و اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 273 کودک کار و خیابانی در استان شناسایی و شناسنامه مخصوص برای تمامی آنها در راستای ساماندهی این کودکان صادر شده و ما توانسته‌ایم 90 درصد این کودکان را تحت پوشش قرار دهیم که خیرین نیز بیش از چهار میلیارد و 700 میلیون ریال برای حمایت از این کودکان مساعدت کرده‌ند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار