192188
۱۹ دی ۱۳۹۷
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین؛

مهدکودک‌ها برای فعالیت خود نیاز به مجوز از بهزیستی دارند

مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از الزام دریافت مجوز مهدکودک توسط بهزیستی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مریم بیدخام روز چهارشنبه افزود: سازمان بهزیستی کشور موظف است براساس مقررات بند یک ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و دولت مصوبه 27 بهمن سال 80 به بررسی درخواست متقاضیان مهدهای کودک اقدام کند.

وی با بیان اینکه تنها مهد کودک های قانونی باید به نگهداری از کودکان زیر سن دبستان اقدام کنند، اضافه کرد: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی تحت عناوین مختلف به صدور چنین مجوزهایی اقدام می کنند که بر این اساس، مراکزی شبیه به مهدکودک ایجاد می شود.
بیدخام تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که قصد تاسیس مهدکودک برای کارمندان مجموعه خود را دارند باید از طریق قوانین بهزیستی اقدام کرده و در این رابطه هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی و دارنده مجوز شبه مهدهای کودک باید در اسرع وقت و براساس قوانین موجود نسبت به دریافت مجوز اقدام کرده و اداره کل بهزیستی نیز باید از این مراکز نظارت مستمر داشته باشد.
بیدخام به اهمیت مراکز مهدکودک ها در رشد و اعتلای کودکان تاکید و اضافه کرد: رشد همه جانبه و یکپارچه کودکان از دغدغه های اصلی خانواده به حساب آمده و باید در این خصوص نظارت جدی بر کیفیت آموزش و استاندارد بودن این نوع مکان ها لحاظ شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه صدور مجوز مهدکودک از مراجع دارای صلاحیت با رعایت تمامی جوانب قانونی ضروری است، تصریح کرد: به طور حتم با نظارت قانونی، کیفیت نگهداری کودکان، میزان شهریه دریافتی و بهداشتی مهدهای کودک در پیشگیری از بروز مشکلات و آسیب های احتمالی موثر خواهد بود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار