192147
۱۹ دی ۱۳۹۷

برگزاری دومین نمایشگاه کتاب تخصصی کودک و نوجوان در استان قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: دومین نمایشگاه کتاب تخصصی کودک و نوجوان در استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری با موضوع برگزاری دومین نمایشگاه کتاب تخصصی کودک و نوجوان استان قم در سالن اجتماعات شهید آوینی برگزار شد.

سیدموسی حسینی‌کاشانی موقعیت کتاب را در استان موقعیتی خاص معرفی کرد و گفت: حضور ١٢ هزار ناشر در استان و صدور ٩ هزار مجوز کتاب در سال گذشته جایگاه استان قم را در بین استان‌های دیگر متمایز کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز رضایت از حمایت‌های قبل و بعد از چاپ کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل به انبار کتاب اهدایی استان اشاره کرد و افزود: وقتی وزارتخانه امتیازی برای ما قائل می‌شود، ما علاقه‌مندیم همه از این امتیاز اطلاع پیدا کنند و از آن بهره مند شوند.

حسینی گفت: از جمله امتیازات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وجود انبار کتاب با هدف اهداء کتاب به سازمان‌ها، مدارس، مساجد و نهادهای متقاضی است و امیدوارم با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته متقاضیان بیشتر از گذشته برای دریافت کتاب به این اداره مراجعه کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نمایشگاه استانی را جزء مطالبات اصلی مردم قم دانست و افزود: با توجه به تعدد دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه برادران، خواهران و طلاب خارجی و عموم مردم علاقه مند در راستای حمایت از بخش کتاب امسال دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان را برگزار خواهیم کرد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همه مردم بتوانند از یارانه کتاب استفاده کنند.

حسینی‌کاشانی درباره نمایشگاه‌های استانی کتاب هم گفت: از جمله مباحثی که جنبه حمایتی دارند، برپایی نمایشگاه‌های استانی است. امسال به پیشنهاد اتحادیه و تعاونی ناشران، بحث نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان مطرح شد و بعد از تصویب، اعتبار مناسبی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد.

 

وی ادامه داد: امسال با برنامه ریزی به عمل آمده نمایشگاه در تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود و علاوه بر برپایی نمایشگاه از دیگر ظرفیت‌های تالار از قبیل سالن نمایش و سالن نشست‌ها بهره خواهیم برد و روز پنجشنبه ٢٠ دی با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی، نمایشگاه افتتاح می‌شود.

در ادامه این نشست، خرمی رئیس اتحادیه ناشران به فضای اختصاص یافته به نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ١٥٠٠ مترمربع فضا در ٣ طبقه به نمایشگاه اختصاص یافته و ١١٠ ناشر در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی افزود: ناشرین از سراسر کشور حضور یافته‌اند و خوشبختانه ناشرین برتر و مهم کشور هم اعلام آمادگی کرده‌اند که این امر باعث رونق و رشد کیفی نمایشگاه خواهد شد.

رئیس اتحادیه ناشران قم گفت: علاوه بر بن خرید کتاب، ناشرین شرکت کننده از ٣٠ تا ٥٠ درصد تخفیف برای مخاطبین تدارک دیده‌اند و این نکته انگیزه مخاطبین را برای خرید کتاب بالا می‌برد.

 

وی برپایی نمایشگاه‌های تخصصی را یک رویکرد جدید دانست و گفت: این قبیل نمایشگاه‌ها که به صورت تخصصی برگزار می‌شوند با استقبال بیشتری از طرف مردم مواجه‌ خواهد شد، لذا با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار