192144
۱۹ دی ۱۳۹۷
در آیین گشایش دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان؛

معرفی طراحان جوان در جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان

بیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: مردم باید بدانند که در بخش طراحی لباس کودک و نوجوان چه اتفاقاتی در جامعه در حال رخ دادن است و یکی از اهداف مهم این دوره جشنواره نیز معرفی طرح و طراحان جوان و خلاق کشور است.

به گزارش کودک پرس ، حمید قبادی در آیین گشایش دومین جشنواره لباس کودک و نوجوان با بیان اینکه این جشنواره تذکری برای والدین کودکان است، گفت: لباس از مرحله نوزادی تا مرگ با انسان همراه است با برگزاری چنین جشنواره‌ای سعی داریم والدین کودک و نوجوان را مخاطب قرار دهیم و به آن‌ها متذکر شویم، همانطور که از دوران نوزادی تهیه شیر خشک و سایر اقلام مهم فرزندانشان مهم و ضروری است تهیه لباس برای نوزاد دارای اهمیت خاص و مهم است.

وی افزود: توجه به رنگ، جنس، کیفیت، برای لباس کودک و نوجوان مهم است، چون گروه سنی نوزاد تا دوره نوجوان جزو گرو ه‌های سنی خاص و حساسی هستند که توجه به این قشر بسیار مهم و حیاتی است.

قبادی گفت: دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان پس از گذشت ماه‌ها از برگزاری نخستین دوره آن، توانسته است اهمیت این بخش را به گونه‌ای تبیین کند که ظرفیت‌های گسترده در جامعه کودک و نوجوان ایرانی بسیار است و حضور پررنگ نشان‌های ایرانی در جشنواره کودک و نوجوان در بازار داخل می‌تواند تهدیدی برای سرنوشت صنعت پوشاک و نشان‌های خارجی محسوب شود.

وی افزود: مهم‌تر از قیمت لباس کودک و نوجوان، طرح لباس و نحوه طراحی آن است، این جشنواره تلاش دارد طراحی‌های جدید و مطابق با فرهنگ اصیل و غنی ایران را وارد بازار کند، در اصل این جشنواره سعی دارد طراحی لباس کودک و نوجوان را به جامعه معرفی کند، زیرا هیچ لباسی بدون طراحی ماهیت ندارد.

قبادی گفت: ما منکر حضور نشان‌های خارجی و قیمت‌های گزاف لباس کودک و نوجوان در بازار داخل نیستیم، اما می‌خواهیم به همگان آگاهی دهیم که با ظرفیت‌های موجود در کشور می‌توانیم بهترین لباس با کیفیت و نشان ایرانی حتی بهتر از خارجی را وارد بازار مصرف کنیم و این مهم با تعامل طراحان و تولید کنندگان و حضور در جشنواره‌های مختلف برای معرفی توانمندی‌های طراحان جوان و خلاق کشور تحقق می‌یابد.

دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان نیز در این مراسم گفت: شاید کسی از فعالیت‌های طراحان بخش لباس کودک و نوجوان در کشور با خبر نباشد، این جشنواره حاصل تلاش کارگروه ساماندهی مد و لباس و انجمن طراحان پارچه و لباس ایران است که قصد دارد با معرفی طراحان خلاق و جوان بخش لباس کودک و نوجوان به تولید کنندگان، زمینه اشتغالزایی و حمایت از کالای ایرانی و کارآفرینی را برای طراحان جوان و گمنام کشور در بازار مصرف داخلی فراهم کند.

مینو پدرام درباره بخش‌های مختلف جشنواره افزود: ۱۰ نشان در بخش لباس کودک و نوجوان در جشنواره حضور دارند که به معرفی توانمندی‌های خود خواهند پرداخت. بخش رقابتی شامل تصویرسازی، طراحی لباس، نمایش لباس (بخش خلاقیت و کاربردی با قابلیت تولید انبوه)، طراحی پارچه، کارگاه‌های آموزشی، بخش مسابقه زنده (از ایده تا اجرا)، مسابقه زنده تصویرسازی طراحی لباس، مسابقه زنده تصویرسازی طراحی پارچه، بخش‌های غیررقابتی شامل بخش ویترین ملی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های علمی با موضوع کودک از بخش‌های مختلف دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، است.

وی گفت: در بخش ویترین ملی، نشان‌های مطرح لباس، نوزاد، کودک و نوجوان در دید عموم مردم قرار می‌گیرد. در بخش آثار طراحان لباس و طراحان پارچه نیز آثار به صورت دوخته شده و تصویرسازی عرضه می‌شود.

دومین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان از ۱۸ تا ۲۲ دی ساعت ۱۰ تا ۱۹ با شعار «از کودکی خوب بپوشیم» در تالار آئینه فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار