192128
۱۹ دی ۱۳۹۷

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرری خاتمه یافت

جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان که از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود، عصر سه شنبه با حضور مسئولان شهرستان ری در کانون سمیه خاتمه یافت.

به گزارش کودک پرس ،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این مراسم اظهار داشت: این طرح از سالهای گذشته اجرایی شد و هر ساله رو به گسترش است.
سید احمد صفوی عنوان کرد: 800 نفر در سطح این شهرستان در این جام شرکت کردند که 240 نفر از مهدکودک ها و نوآموز بودند.
وی افزود: کتابها بین حلقه های 12 نفره توزیع و بعد از مطالعه، مطالب خلاصه نویسی شده و به دبیرخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد.
صفوی فراهم آوردن زمینه مشارکت کتاب فروشان، گروه های غیردولتی ترویج کتابخوانی، مهدکودک ها و مدارس در برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی را از وظایف ستاد اجرایی این طرح عنوان کرد و گفت: در این راستا ضمن داوری آثار و معرفی برگزیده های جام باشگاههای کتابخوانی شهرستان، مراسم اختتامیه برای تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

وی بر مشارکت هر چه بهتر جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: فعالیت و مشارکت دستگاه های مربوطه برای اجرای جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در پیشبرد اهداف این طرح موثر است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان مدارس، آنها را از خطرات و آسیب های اجتماعی دور می کند و باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام گیرد.

وی با اشاره به اقدامات ارشاد ری در خصوص راه اندازی کتاب در کمپ های ترک اعتیاد عنوان کرد: در حدود 25 میلیون تومان اعتبار برای راه اندازی کتابخانه در کمپ شفق تخصیص یافته و کتابخانه ای در این مرکز راه اندازی شد.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین معتادان بهبود یافته از دیگر برنامه ها و اهداف فرهنگی شهرستان ری به شمار می رود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار