192104
۱۹ دی ۱۳۹۷

تقویت مهارت قصه‌گویی کودکان با «جنگل برای همه»

«جنگل برای همه» کتاب تصویری بدون کلامی است که با ایده‌پردازی و تصویرگری نازنین عباسی از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است.

به گزارش کودک پرس ، «جنگل برای همه» کتاب تصویری بدون کلامی است که با ایده‌پردازی و تصویرگری نازنین عباسی از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است و جنگلی سرسبز و زیبا را به تصویر می‌کشد که در آن حیوانات به راحتی زندگی می‌کنند، غذا می خوردند، لانه می‌سازند و … تا اینکه روزی انسانی به دنبال جایی برای زندگی، پا به جنگل می‌گذارد و شروع به قطع کردن درختان جنگل و ساختن خانه می‌کند تا اینکه ماجراهایی رخ می‌هد.

داستان این کتاب با بهره‌گیری از هنر اریگامی تصویرسازی شده و ایجاد فضای سه‌بعدی و نورپردازی‌های مناسب، حس واقعی بودن و همزادپنداری لازم را در مخاطب ایجاد می‌کند. اریگامی یا کاغذ و تا هنری ژاپنی است که با استفاده از کاغذ و به کمک تاهای هندسی ایجاد می‌شود و «درنا» سمبل اریگامی و یکی از نمونه‌های قدیمی این هنر است. اریگامی طی قرن‌ها سبک‌های مختلفی پیدا کرده است. از تکنیک‌های مختلف تا کردن، برش و نقاشی‌های روی کاغذ گرفته تا رنگ‌آمیزی کاغذ به وسیله مهرهای چوبی، استفاده هم‌زمان از چند لایه کاغذ رنگی و بهره بردن از طرح‌های چاپی خاصی که سرانجام یک شکل هماهنگ ایجاد می‌کنند.
به گفته خالق اثر، برای ساختن شخصیت‌های این کتاب از آثار هنرمندانی چون جان مانترول، استفان وایس، مائه کاوا جون، ریکاردو فوشی، برایان چان، موگی وارا، جو ناکاشیما و دیگران الهام گرفته شده و برحسب نیاز داستان، تغییراتی در طرح اولیه ایجاد شده است. البته این تغییرات به گونه‌ای است که طرح اولیه و حقوق طراح آن رعایت شود. همچنین بخشی از کاراکترها نیز در هنگام ساخت صحنه طراحی و اجرا شده‌اند.

کتاب «جنگل برای همه» با نگاهی به طبیعت و محیط زیست، به روایت داستانی تصویری و بدون کلام می‌پردازد. در این کتاب، کودکان با دنبال کردن و بررسی جزئیات تصاویر، متوجه داستان می‌شوند. وقتی از کودکان می‌خواهیم براساس تصاویر کتاب‌های تصویری بدون متن داستانی خلق کرده و بیان کنند، خلاقیت آن‌ها شکوفا شده و سبب رشد درک بصری کودکان و تقویت مهارت داستان‌گویی آن‌ها می‌شود.
انتشارات فاطمی کتاب «جنگل برای همه» را در قالب 48 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 210 هزار ریال برای جلد نرم و 260 هزار ریال برای جلد سخت منتشر کرده است.
 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار