192038
۱۸ دی ۱۳۹۷
مديركل دفتر آموزش‌های پايه و استعداديابی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد؛

مشاركت ٤٦٠ هزار ورزشكار در نخستين المپياد استعدادهای ورزشی كشور

مديركل دفتر آموزش‌های پايه و استعداديابی وزارت ورزش و جوانان گفت: در نخستين المپياد ورزشی ملی ويژه استعدادهای نوجوان و نونهال کشور بيش از ٤٦٠ هزار نفر شركت كردند.

به گزارش کودک پرس ، احمد سعادتمند شامگاه امروز در مراسم تجلیل از مدال آوران کردستانی در المپیاد استعدادهای ورزشی کشور در سنندج اظهار کرد: کردستان اولین استان است که از تلاش‌های ورزشکاران موفق خود در نخستین المپیاد استعدادهای ورزشی تقدیر می‌کند و این امر در دیگر استان‌ها هم برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین المپیاد استعدادهای ورزشی با مشارکت ٤٦٠ هزار دختر و پسر نونهال و نوجوان کشور از مراحل شهرستانی آغاز شد و در مرحله نهایی ٢٤ هزار ورزشکار از استان‌های مختلف کشور در ٧٧ رشته ورزشی با هم به رقابت پرداختند.

سعادتمند اظهار داشت: در جریان این المپیاد بیش از ٣ هزار نخبه ورزشی کشف شدند و پایه بسیاری از تیم‌های ملی کشورمان شکل گرفت.

وی افزود: در این المپیاد رکوردهای مختلفی شکسته شد و اطلاعات شرکت کنندگان در سامانه ثبت شده است و بانک اطلاعاتی خوبی به دست آوردیم که در ارتقای ورزش کشور بسیار مفید واقع خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در بخشی دیگر از سخنان خود به موفقیت استان کردستان در امر ورزش پایه اشاره کرد و گفت: این استان با ٥٠٤ مدال‌آور رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داد و در بین استان‌های تیپ ٣ نیز رتبه برتر را کسب کرد که این مهم نشان‌دهنده ظرفیت‌های این استان است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار