192029
۱۸ دی ۱۳۹۷
مدیرعامل کانون در جمع مدیران کل آموزش و پرورش مطرح کرد:

بسیاری از جشنواره‌ها باید به مهرواره تبدیل شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها گفت: جشنواره‌ها را به مهرواره تبدیل کنیم.

به گزارش کودک پرس ، فاضل نظری با اشاره به رفع موانع موجود در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: باید موانع پیش روی آموزش‌وپرورش برداشته شود و در حال حاضر موانعی که وجود دارد شامل سه دسته؛ ساختاری و روشی زیرساختی و اطلاعاتی نگرشی است که مانع نگرشی مهم‌ترین مانع است.

وی افزود: در زمانی که تغییر رویکرد از نظام قدیم به‌ نظام جدید داشتیم، تغییر زیادی در محتوا انجام گرفت و برای هر تغییری باید برای رفع موانع نگرشی قدم برداشته شود.

نظری با بیان اینکه تغییر نظام ارزشی در راستای رفع موانع نگرشی رخ می‌دهد، گفت: در آموزش‌وپرورش مواردی را آموختیم که به علم تبدیل شد اما به عمل و مهارتی تبدیل نشدند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری تصریح کرد: نظام کنکور فرق رباعی و دوبیتی را از دانش‌آموزان می‌خواهد اما به وی نمی‌گوید که در کجای زندگی می‌تواند از این دانش استفاده کند.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های درسی و دانشگاهی خاصی اشتیاق دارند و مدارس هم به دلیل مطالبات خانواده‌ها در همین مسیر برنامه‌ریزی می‌کنند، در حالی ‌که اگر دانش‌آموزان مهارت «کارگروهی»، «نه گفتن» و «کنترل خشم» را یاد بگیرند، جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی نخواهد شد.

نظری در پایان گفت: جشنواره‌ها را به مهرواره تبدیل کنیم و دانش‌آموزان را گروهی به مسابقه‌ها هدایت کنیم.

 

وی از کانون به‌عنوان شریک استراتژیک برای آموزش‌وپرورش یاد کرد و در حال حاضر کانون نیاز به اعضایی دارد که با عشق و علاقه به کانون بیاید و از ظرفیت‌های موجود در آن استفاده کنند.

 

 

 

 

منبع: کانون پرورش فکری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار