192026
۱۸ دی ۱۳۹۷

افتتاح «موزه کودک» دهه فجر امسال در ارومیه

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: دهه فجر امسال «موزه کودک» این کانون در فضای ۵۰۰ متر مربع افتتاح می شود.

به گزارش کودک پرس ، جواد زاهدی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: دهه فجر امسال «موزه کودک» در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود.

وی افزود: مراحل ساخت این موزه که از اواخر مرداد امسال شروع شده است، بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در فضای 500 متر مربع به صورت آموزش تجربی بازگشایی می شود.

زاهدی مجوز اخذ شده «موزه کودک» را از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد و ادامه داد: این موزه با هدف آشنایی کودکان با مسائل تاریخ و تمدن در 5 غرفه توسط مربیان هنرمند استان طراحی شده که از جمله موضوعات غرفه ها نمایش منظومه شمسی و نجوم، رشد ساختار اجتماعی(از غارنشینی تا روستا نشینی، کشاورزی، صنعت و در نهایت شهرنشینی) است.

وی موضوعات دیگر غرفه های این موزه را برشمرد و گفت: اختراع خط و الفبا از میخی و هیروگلیف تا الفبای امروزی از دیگر غرفه های این موزه بشمار می رود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: از جمله غرفه های جذاب با جلوه های بصری خاص «موزه کودک» غرفه مکتب خانه است که فضای محیط آموزشی در سال های گذشته به این شیوه به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: کارگاه قصه گویی، سفال و بخش های هنری از دیگر برنامه های این موزه در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود مدت زمان بازدید از موزه بیشتر از 3 ساعت باشد.

زاهدی خاطر نشان کرد: غرفه نمایش آثار صنایع دستی و تولیدات کاغذی و سفالی کودکان و هنرمندان نیز از دیگر غرفه های این موزه است که لوح های اعضای کانون نیز در این غرفه به نمایش گذاشته می شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار