191997
۱۸ دی ۱۳۹۷
عضو انجمن تصویرگران کتاب کودک مطرح کرد؛

تأثیرگذاری نگارگری ایرانی در تصویرگری لهستانی

عضو انجمن تصویرگران کتاب کودک گفت: تصاویر نمایشگاه تصویرگری لهستان در موزه هنرهای معاصر نمونه آن به صورت کتاب به چاپ رسیده تا کودکان بتوانند با آن ارتباط بیشتری برقرار کنند، این آثار متأثر از نگارگری ایرانی بوده و به نگارگری معاصر لهستان معروف است.

به گزارش کودک پرس ، نمایشگاه تصویرگری لهستان به همت موزه هنرهای معاصر اصفهان تا 24 آذر همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13:30 و بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 18 میزبان علاقه‌مندان است.

علی بوذری عضو انجمن تصویرگران کتاب کودک با اشاره به تصاویر ثبت شده در این نمایشگاه، اظهار کرد: این تصاویر حاصل تلاش «ماریان اکلجاک» یکی از تصویرگران جوان لهستانی است که متاثر از نگارگری ایرانی بوده و به نگارگری معاصر لهستان معروف است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به بهانه مهاجرت لهستانی‌ها در 75 سال پیش به اصفهان برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه بر اساس تصویرگری کتاب کودک که اخیرا در لهستان به اجرا درآمده شکل گرفته است.

 

*نمایش 50 اثر از 35 تصویرگر لهستانی

وی با اشاره به 50 اثر از 35 تصویرگر لهستانی در این نمایشگاه، تصریح کرد: تمام آثاری که در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید نمونه آن به صورت کتاب به چاپ رسیده تا کودکان بتوانند با آن ارتباط بیشتری برقرار کنند.

 

*تاثیر نگاری‌گری ایرانی در تصویرگری لهستانی

وی به تابلویی با تصویرگری «جان لنیسا» اشاره کرد و گفت: کتاب این نگارگری با عنوان «پرنده خارق العاده شاه» نام دارد که با الهام از فرهنگ نگارگری ایرانی به تصویرگری پرداخته است و گویای آشنایی این تصویرگر با فرهنگ ایرانی است.

بوذری به داستان «یک طوطی از اصفهان» و تاثیر نگارگری ایرانی در تصویرگری لهستانی اشاره کرد و ادامه داد: «پرنده طلایی» نیز کتاب دیگری است که با الهام از فرهنگ ایرانی به تصویرگری پرداخته شده است و انسان را محو خود می‌کند.

عضو انجمن تصویرگران کتاب کودک با اشاره به کتاب «خرطوم فیل» گفت: خالق این کتاب یکی از بزرگ‌ترین اساتید تصویرگری لهستان است، او استاد آکادمی هنرهای زیبا بود، شاگردانی زیادی را تربیت کرد اما هیچ‌یک از شاگردانش شبیه او نشدند، او به‌ اندازه‌ای برای شاگردانش شخصیت قائل بود و به آن‌ها احترام می‌گذاشت که آن‌ها را به راه خودشان هدایت می‌کرد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار