191937
۱۷ دی ۱۳۹۷

حیوانات دانشمند ردیابی شدند

کودکان علاقه‌مند به حیات‌وحش با مطالعه «حیوانات ردیاب در حیات‌وحش» با حواس ویژه این موجودات آشنا می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، «حیوانات دانشمند» نام مجموعه‌ای است که در پنج عنوان کتاب مجزا با نام‌های حیوانات مهندس در حیات‌وحش، حیوانات تغییر شکل دهنده در حیات‌وحش، حیوانات پیغام‌رسان در حیات‌وحش، حیوانات ابزارساز در حیات‌وحش و حیوانات ردیاب در حیات‌وحش به قابلیت‌های حیوانات اشاره دارد.

در معرفی کتاب «حیوانات ردیاب در حیات‌وحش» عنوان شده است: «حیوانات برای ادامه حیات و بقایشان به حواس‌شان متکی هستند. آن‌ها برای در امان ماندن از خطر، شکار و برای جفت‌یابی از حواس‌شان کمک می‌گیرند. برخی از حیوانات حواس ویژه‌ای دارند که ما انسان‌ها از آن‌ها بی‌بهره‌ایم. در این کتاب با دنیای شگفت‌آور حیواناتی آشنا می‌شوید که به کمک حواس خود می‌توانند از آنچه در ‍‍پیرامونشان می‌گذرد با خبر شوند.»

همچنین در یکی از بخش‌های این کتاب می‌خوانیم: «کوسه ماهی حساس‌ترین بینی را در جهان حیوانات دارد. دو منفذ واقع در دو طرف ‍پوزه‌ کوسه ماهی، سوراخ‌های بینی نامیده می‌شود. هر یک از این سوراخ‌های بینی از دو لوله تشکیل شده است. کوسه ماهی آب دریا را از یکی از آن‌ها تو می‌کشد و سپس آب را در لوله دیگر خارج می‌کند. وقتی آب دریا در بینی کوسه ماهی جریان ‍پیدا می‌کند از سطح غشای نازک بینی‌اش عبور می‌کند. این غشا انباشته از گیرنده‌های بویایی فراوان است. گیرنده‌های بویایی، پیغام‌های بویایی را به مغز می‌فرستند و کوسه ماهی خیلی سریع می‌تواند انواع مختلف بوها را تشخیص دهد.»

گفتنی است این کتاب با انتشار عکس‌های مستند به بررسی عنکبوت‌ها، ماهی‌ها، جغدها، پستانداران و پرندگان پرداخته است.

بر اساس این خبر، کتاب «حیوانات ردیاب در حیات‌وحش» از سوی لیون گری نوشته و به قلم مجید عمیق ترجمه شده است.

قیمت این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ناشر اصلیBrown Bear  در انگلستان خریداری شده، 6هزار و 500 تومان است.

گفتنی است این کتاب 32 صفحه دارد و شمارگان آن 7هزار نسخه است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار