191927
۱۷ دی ۱۳۹۷

کانون پرورش فکری کتابخانه‌های روستایی را تجهیز می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: این نهاد فرهنگی با شعار ‘کودک دانا جامعه توانا’ اقدام به تجهیز و توسعه کتابخانه‌های روستایی و مدارس در مناطق کم برخوردار استان می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، زهره عالی نسب افزود: باتوجه به اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی در بین کودکان و نوجوانان این کانون در سالجاری گامهای بلندی در این زمینه برداشته است.
وی یادآورشد: از اول سال تاکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر پنج هزار و 374 کتاب به روستاها و مناطق کم برخوردار و همچنین مدارس مناطق روستایی اهدا کرده است.

عالی نسب ادامه داد: اهدا کتاب به کودکان و نوجوان در مناطق دور از شهرها همچون اهدا بال هایی برای پرواز به سوی دانایی است و چه بهتر که این یار مهربان در دسترس همگان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گام های مصمم و هدفمندی در زمینه افتتاح و بهسازی کتابخانه های روستاهای شهرستانهای دشتی، تنگستان، دشتستان، گناوه، دیلم، عسلویه، دیر و برخی دیگر از مناطق و مدارس استان برداشته است.
عالی نسب افزود: فرایند اهدا کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر به روستاها، مدارس و مناطق کم برخوردار همواره در فضایی شاد، جذاب و با اجرای نمایش عروسکی، بازی، سرگرمی و انجام انواع مسابقه ها و کارگاه های کتاب خوانی بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: ایجاد فضاهای مطلوب و جذاب برای مطالعه کودکان بسیار مهم است و از آنجایی که برای هیچ کسی این امکان وجود ندارد که به همه جای دنیا سفرکند مطالعه و خواندن کتابهای مختلف دنیایی ازتجربه و آداب و رسوم ودانش ها، مهمان ذهن خواننده کتاب می شود و آثار مانایی را ازخود در ضمیر کنجکاو فراگیر به جا می گذارد.

عالی نسب تاکید کرد: در حقیقت‌ افزایش‌ آگاهی‌ و معلومات‌ خود نوعی‌ لذت‌ و آرامش‌ معنوی‌ را برای‌ او به‌ ارمغان‌ می
آورد که‌ در شخصیت‌ و رفتار او تاثیر بسیاری‌ دارد.

عالی نسب گفت: فعالیت های فرهنگی و‌ به ویژه کتاب خوانی و اهدا آن به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی،مدارس و کم برخوردار تلاش برای تربیت فرزندانی شاد برای رسیدن به فردایی آباد است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار