191893
۱۷ دی ۱۳۹۷

«مرتضی امین‌الرعایا»، نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان را بیشتر بشناسیم

حجت‌الاسلام امین‌الرعایا از سال ۷۴ یعنی دو سال بعد از شروع فعالیت مؤسسۀ فرهنگی هنری قدرولایت، با این مؤسسه پیوند خورده است. پیوندی که تا هم اکنون ادامه دارد، مؤسسۀ فعالیت‌های حوزۀ کودک و نوجوان خود را با او شروع کرده است.

به گزارش کودک پرس ، چندی پیش تعدادی از فعالان عرصه نشر و کتاب در جبهه فرهنگی انقلاب به دیدار حجت‌الاسلام امین الرعایا رفتند تا از وی عیادت کنند.

بر اساس این گزارش، در این راستا مؤسسۀ فرهنگی هنری قدرولایت دربارۀ فعالیت‌های حجت‌الاسلام امین‌الرعایا یادداشتی را منتشر کرده تا این طراح، نویسنده و شاعر را بیشتر معرفی کند. در این یادداشت آمده:

 

حجت‌الاسلام مرتضی امین‌الرعایا، نویسنده و تصویرگر حوزۀ کودک و نوجوان را بیشتر بشناسیم

حجت‌الاسلام مرتضی امین‌الرعایا به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از ناشران و نویسندگان، در صفحات رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شد. او با چهار دهه فعالیت مستمر، از مطرح شدن خود پرهیز می‌کند امّا بیماری که او را رنج می‌دهد سبب شد تا فعالان عرصۀ فرهنگ انقلاب با عیادت و دلجویی از او، نام و تلاشش را رسانه‌ای کنند.

حجت‌الاسلام امین‌الرعایا از سال ۷۴ یعنی دو سال بعد از شروع فعالیت مؤسسۀ فرهنگی هنری قدرولایت، با این مؤسسه پیوند خورده است. پیوندی که تا هم اکنون ادامه دارد و مؤسسۀ قدرولایت فعالیت‌های حوزۀ کودک و نوجوان خود را با ایشان شروع کرده و عمیقاً به ایشان گره زده است.

نگاهی به آمار آثار تولیدی ایشان، این پیوند را نشان می‌دهد. ایشان ۴۸ جلد کتاب کودک و نوجوان را برای مؤسسۀ قدرولایت هم نگاشته و هم طراحی آن را انجام داده است. در این مدت ۲۲ اثر هم توسط ایشان طراحی شده که نویسندگان مختلفی داشته است. هنوز طرح‌های آب رنگ ایشان که سال‌های دهۀ ۷۰-۸۰  به این طریق طراحی می‌کردند، در مؤسسۀ قدرولایت نگهداری می‌شود و جزو آرشیو گران‌بهای این مؤسسه است.

 

مهمترین آثار تولیدی ایشان برای مؤسسۀ قدرولایت را می‌توان مجموعه «قصه‌های پروانه» دانست که ۱۴ جلد توسط ایشان نوشته و طراحی شده است و مورد استقبال فراوان قرار گرفته‌اند. در هر جلد این مجموعه یکی از خصوصیات امام خمینی(ره) در قالب قصه‌ای جذاب به بچه‌ها معرفی می‌شود. مجموعه ده جلدی «قصه‌های شنیدنی» که خانم شیوا سلامت آنها را نگاشته‌اند با طراحی آقای امین‌الرعایا زینت شده است و از مهم‌ترین طراحی‌های ایشان می‌باشد. طرح‌های این ده جلد در جایزۀ ادبی یوسف اثر برگزیده شناخته شد و مورد تجلیل قرار گرفت. حجت‌الاسلام امین‌الرعایا سال‌هاست که کارشناس گروه کودک و نوجوان مؤسسۀ فرهنگی هنری قدرولایت است و در جلسات نویسندگان و طراحان همکار با مؤسسه که هر ماه یا دو ماه یک‌بار تشکیل می‌شود از نظرات و تجربیات ایشان، استفاده می‌شود.

اصلاح و بازنویسی آثاری که جهت تولید به مؤسسۀ قدرولایت می‌رسد، تشخیص قابلیت تولید داشتن آثار یا اعلام علل عدم قابلیت استفاده از آثار ارسالی به نویسندگان آنها، طراحی آثار مثبت و قابل انتشار، از جمله تلاش‌ها و همکاری‌های ایشان با موسسه است. هم اکنون نیز ۱۵ جلد اثر با محوریت خداشناسی برای کودکان جهت بازنویسی و بازنگری و طراحی در دست اقدام ایشان است که به خاطر کم‌سویی چشمانشان با تأخیر انجام می‌شود.

مؤسسه حفظ ارتباط مستمر و حمایت جدی و مؤثر از ایشان را به‌ویژه در وضعیت فعلی، یک وظیفه برای خود و همۀ فعالان جبهۀ انقلاب می‌داند، صرف نظر از اینکه چه اندازه بتوانند به تولید آثار بپردازند.

 

امید است که به لطف الهی و دعای خیر بندگان صالح و استفاده‌‌کنندگان از آثار فاخرشان، هر چه زودتر بهبودی کامل حاصل نمایند و توان جبهۀ فرهنگی انقلاب را بیافزایند. هدیۀ گران‌سنگ رهبری به این نویسنده و طراح انقلابی ( انگشتری ) گوارای ایشان باد و رضایت رهبری انقلاب اسلامی توشۀ راهش.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار