191884
۱۷ دی ۱۳۹۷

طرح «خانه و مدرسه»؛ گامی در جهت بهبود روابط والدین و کودک

رئیس اداره مراقبت ‌در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح «خانه و مدرسه» در برخی مدارس این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، آزادی، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اجرای طرح خانه و مدرسه گفت: این طرح در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در همدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به صورت آزمایشی در برخی مدارس همدان اجرا شده بود، افزود: در سال جاری نیز در ۱۶ مدرسه و در دوره‌های اول ابتدایی، دوم و سوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

آزادی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری اداره‌کل بهزیستی در حال اجرا است، بیان کرد: با اجرای این طرح به دنبال تقویت و حمایت از ایجاد رابطه کوتاه‌مدت و بلندمدت در سطوح مختلف زندگی دانش‌‌آموزان هستیم.
وی افزود: این طرح می‌تواند موجب استحکام رابطه دانش‌آموز با والدین، دانش‌آموزان با یکدیگر، والدین با خانواده‌های دیگر و یا والدین با یکدیگر باشد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: این برنامه در پی ایجاد یک شبکه حمایتی خواهد بود که با اهدافی همچون افزایش حمایت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، افزایش توانایی والدین برای گوش کردن به خواسته‌های فرزندان، ایجاد ارتباط موثر، افزایش تماس والدین با معلمان، بهبود پیشرفت تحصیلی بچه‌ها و آموزش مهارت‌های اجتماعی دنبال می‌شود.
وی اظهار کرد: در این برنامه والدین به همراه همه اعضای خانواده در مدرسه دانش آموز خود به مدت ۸ جلسه در هفته حاضر شده و مهارت‌های لازم همچون گوش کردن به والدین را فرامی‌گیرند همچنین اولیا نیز ضمن پذیرایی از طرف فرزندان خود، با دانش‌آموز خود صحبت می‌کنند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش با بیان اینکه در این طرح دستورالعمل‌های برنامه توسط تیم برگزارکننده به آرامی در گوش یکی والدین گفته می‌شود، توضیح داد: سپس والدین دستورالعمل را به فرزند یا فرزندان خود انتقال می‌دهند که این الگو به معنای حفظ و تقویت اقتدار والدین در خانواده است.

وی بیان کرد: یکی از بخش‌های این برنامه گفت‌وگوی والدین با یکدیگر است، در زمانی که کودکان در حال بازی هستند، والدین با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند به این شکل که نیمی از زمان گفت‌وگو را پدر و نیمی دیگر را به تساوی مادر صحبت می‌کند که در این گفت‌وگو والدین نبایست در کلام همدیگر وارد شده و یا او را قضاوت کند بلکه مهارت صحیح گفت‌وگو را تمرین می‌کنند.

آزادی یادآور شد: هم‌چنین در بخش‍‌هایی از برنامه که کودک بازی را انجام می‌دهد و یا کاری را باید انجام دهد مدیریت با اوست و والدین تنها از رهبری کودک خود پیروی می‌کنند.

وی در پایان گفت: در این طرح روانشناسان نیز حضور دارند و با اولیا درباره موضوعات مختلف صحبت و توصیه‌های لازم را به آنها ارائه می‌کنند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار