191862
۱۷ دی ۱۳۹۷

۳ هزار کودک یتیم در سیستان و بلوچستان حامی ندارند

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۲۹ هزار یتیم سیستان و بلوچستان هنوز ۳ هزار نفر آن‌ها بدون حامی هستند.

به گزارش کودک پرس ، سیدمهدی عبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 157 هزار و 800 خانوار در سیستان و بلوچستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  قرار گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سیستان و بلوچستان به  44 هزار و 700 دانش آموز خدمات دهی می‌کند گفت: در مجموع سرانه هزینه هر دانش آموز 102 هزار تومان است همچنین 5 هزار و 546 دانشجو  نیز سرانه  هزینه به مبلغ 900 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی از توزیع 12 هزار و 800 سبد کالا  در زمینه کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد و عنوان کرد: هزینه این سبدکالاها به کودکان نیازمند حدود 92 هزار تومان است که این کودکان پس از 6 ماه توسط اداره بهداشت جهت چکاپ و رفع سو تغذیه پایش می‌شوند.

عبادی گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار و 200  نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه هستند که پس از بازنشستگی از چرخه کمیته امداد خارج و مستمری دریافت خواهند کرد.

 

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون  4 هزار و 517 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توانسته اند از وام ضروری 5 میلیون تومانی کمیته امداد استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان و غیر مددجویان انجام می‌شود  خاطرنشان کرد: اما این تسهیلات  تا زمانی که درآمد فرد به درآمد تعریف شده برسد با نظارت کمیته امداد انجام می‌شود.

 

عبادی بیان کرد: از مجموع 29 هزار یتیم سیستان و بلوچستان حدود 21 هزار یتیم زیر 18 سال سن دارند اما هنوز 3 هزار نفر آن‌ها فاقد حامی هستند که امیدواریم تدابیری صورت گیرد که این ایتام هم صاحب حامی شوند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار